Inlägg från: Malin och två prinsar |Visa alla inlägg
  • Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Hej tjejer! Hoppas ni har haft det bra! Själv har vi varit ute och promenerat två gånger idag i det härliga vädret! Det här är ju som vi är van vid att det är i slutet av juni "hemma i luleå" helt underbart!

Bei Bei! Så underbart söt lille Hannes var! hoppas att du har börjat återhämta dig någolunda och att du njuter av den här tiden nu! Tar gärna en fika då du känner att du har tid och ork!

Spallen, vi ses absolut på tisdag!
    Kram på er, Theo håller på att riva ner hela gymmet nu så det är bäst jag kilar och kollar vad han håller på med =)

• Malin och två prinsar

Hallå tjejer! Spallen, jag märkte inte ens att du gick...var så inne i sången trots att Theo sov =) *ler* Hur gick det med bilen? Är den körduglig?
    Var och vaccinerade Theo idag och det gick över förväntan! Han var 60.5 lång nu å vägde 6205..så nog är han allt lite större än Tilda =) Nu är det ju ingen sångstund nästa vecka men vad sägs om att ses igen veckan därpå eller en annan dag? Vi bor ju trots allt grannar!!

Bei Bei hoppas du å lilla familjen har det bra! Hur är det med lilla hannes?

Ikon- det var ett tag sedan man såg dig här, hoppas allt är väl md dig!

Kram på er tjejer!

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-05-14 20:53:41 följande:
    Malin o 2 prinsar:Den gick igenom besiktingen, tycker alltid att man är lite nervös innan( ser tusenlapparna fladdra iväg).Idag var i oxhagen o tog kort, dom blev faktiskt jätte-bra. Och så fick vi en hyfsad promenad åxå, det är ju aldrig fel( skulle vilja gå ner ca 10kg)Självklart så kan vi träffas en annan dag, kanske ta ett barnvagnsrace??Bei Bei: Hoppas att allt är bra m er, det tar ju ett tag att landa i rollen som 2-barnsmor(tyckte jag iallafall)Kram på er allihop!!
    Lite nervös är bara förnamnet =) för oss tog det hela tre besiktningar innan vi fick den godkänd, och då gällde det enbart små skitsaker (Amatörer) Skönt att det är över nu iaf!

Vad kul att bilderna blev bra! Vi tänkte ju också knäppa, men Theo vaccinerade sig den morgonen och fick såklart feber direkt efter (något jag anade så jag avbokade tiden under tisdagens sångstund)!

Barnvagnsrace låter toppen, längtar också efter att bli av med mammakilorna (men vännen....tio kilo skulle innebära att det inte var mycket av dig kvar!) Jag kan alla dagar utom tisdag och eventuellt onsdag nästa vecka...så det är bara att höra utav dig så tar vi en tur!!

Kram på er!
  • Malin och två prinsar
    ikon1998 skrev 2008-06-11 22:34:14 följande:
    HejDet var ett tag sen det var aktivitet i denna tråden ser jag. Jag har haft så mycket att göra...vi håller på att renovera köket, har haft en massa aktiviteter i skolan och på dagis så här inför sommaren. Sen har vi en ganska stor trädgård men tusen rabatter som ska rensas.. Måste lägga igen några, dels så har jag inte speciellt gröna fingrar och dels så har jag inte tid!Brukar ni träffas några av er? I så fall hänger jag gärna med på nån träff om jag har möjlighet, fast ni kanske gör uppehåll under sommaren? Vore trevligt att komma ut lite och träffa folk ihop med den minsta tjejen i alla fall :)
    Hej tjejer!
    Jag träffas också gärna för en fika eller så. Jag och Spallen har börjat gå till Öppna förskolan på Oxhagen varje tisdag på sångstund med våra små. En riktig mysig stund och alltid roligt med nya bekanta! Vad sägs om att träffas någon dag i mitten eller slutet av nästa vecka?

Bei Bei grattis till brölloppet!!! Försöker själv att pika min sambo så gott det går om att en ring på fingret skulle sitta fint =) Vilket underbart bröllopsväder ni hade!!
  • Malin och två prinsar

Bei Bei det hade varit supertrevligt! ÖF öppnar dock först kl 1, så vi brukar träffas där då (om vi inte promenerar, då brukar vi gå kring 12.30) sedan har dom sångstund där klockan två och efter den brukar vi börja röra oss hemmåt igen!

Annars kan jag också ses nästa vecka, dock inte på måndag eller tisdag!

Kram på er tjejer!

• Malin och två prinsar

Det är nog tyvärr babysång (upp till 6 månader tror jag, men jag är inte helt säker!!) på torsdagar har dom sångstund också vet jag, då är det också klockan 14, men för alla (utom denna torsdag, då är det midsommarfirande med dans runt stången med start vid 10 tiden! Ett förslag skulle kanske vara att gå dit? Men jag ska höra med Spallen, hon var tydligen där förra året och om jag inte minns fel så tyckte hon att det var lite väl mycket folk...)

Det där med städningen lät som en bra idé, tycker lägenheten helt har förfallit efter helgen (det får man väl kanske ta då det är fotbolls EM)

Hur mår lille Hannes nu då?

Spallen! Hoppas ni hann i tid till dagmamman i tisdags, själv vart det ett himla åkande fram och tillbaka. Dessutom ville barnmorskorna här i Kalmar ha fokussamtal med oss efter träffen, om hur vi upplevde föräldraträffarna..vi var inte hemma förän efter 7! Puuhh!!

• Malin och två prinsar
    ikon1998 skrev 2008-06-11 22:34:14 följande:
    HejDet var ett tag sen det var aktivitet i denna tråden ser jag. Jag har haft så mycket att göra...vi håller på att renovera köket, har haft en massa aktiviteter i skolan och på dagis så här inför sommaren. Sen har vi en ganska stor trädgård men tusen rabatter som ska rensas.. Måste lägga igen några, dels så har jag inte speciellt gröna fingrar och dels så har jag inte tid!Brukar ni träffas några av er? I så fall hänger jag gärna med på nån träff om jag har möjlighet, fast ni kanske gör uppehåll under sommaren? Vore trevligt att komma ut lite och träffa folk ihop med den minsta tjejen i alla fall :)
    ikon! Vad härligt med stor gård så här års!!! Måste erkänna att jag är ruskigt avundsjuk!
  • Malin och två prinsar

Bei Bei skrev 2008-06-13 07:31:20 följande:

Ska höra med några tjejer i en annan Kalmar-tråd om vi inte skulle slå ihop dessa två trådar? Vad tycker ni? Roligare om vi blir några stycken som kan träffas?
    Det låter som en toppenidé! Ju fler desto roligare!

Skulle tippa på att Bullen har stängt ungefär samtidigt som Oxhagen har det, det vill säga mellan 7 juli och 4 augusti..men jag vet som sagt inte säkert!
  • Malin och två prinsar
    Eleora skrev 2008-06-18 19:14:40 följande:
    Hej!Jag har skrivit med Bei bei i en annan Kalmartråd, kikar in här nu på förslag från henne!Jag bor i Nybro (ok med folk utanför Kalmar med hoppas jag) och 25/3 08 fick jag min lilla flicka Liv. Ska börja med att stolt meddela att hon vände sig själv första gången igår, rygg till mage! *stolt och paff*
    Hej Hej och kul att du hittat hit! Ju fler dessto roligare, nog för att det känns som om denna tråd lite håller på att "dö ut".

Vad duktig hon är lilltjejen!!!! Det var inte så många veckor sedan min son Theo, som är född 15 februari, gjorde det första gången, så jag känner igen känslan!!

Är det första barnet för dig eller har även du fler?
  • Malin och två prinsar

Moi Mokulat skrev 2008-06-19 15:09:38 följande:

Inte fått min lill knoddis än! Men i Kalmar bor jag. BF 27/8
    Oj, då närmar det sig med stormsteg! Kul att du hittat hit! Kikade in på din sida lite, så otroligt fint det är att vara gravid, det blir nästan så att man saknar magen lite =) (Nog för att det blir ÄNDÅ bättre då den lilla väl bestämmer sig för att komma ut!)

Reagerade så på "namnet ditt"..ett välanvänt citat i norrland!
  • Malin och två prinsar

Moi Mokulat skrev 2008-06-19 15:09:38 följande:

Inte fått min lill knoddis än! Men i Kalmar bor jag. BF 27/8
    Oj, då närmar det sig med stormsteg! Kul att du hittat hit! Kikade in på din sida lite, så otroligt fint det är att vara gravid, det blir nästan så att man saknar magen lite =) (Nog för att det blir ÄNDÅ bättre då den lilla väl bestämmer sig för att komma ut!)

Reagerade så på "namnet ditt"..ett välanvänt citat i norrland!
  • Malin och två prinsar

Glad midsommar tjejer!!!
    Vi har haft så mycket besök här sedan Theo föddes så denna helgen har vi bara tänkt låsa in oss hemma, helt själva med god mat och kanske ett eller annat glas vin! Lite Quality time med familjen, ska bli gott!

Känner så igen mig i dig Lilla Ia, med Theo är det precis likadant! Och när han väl somnar igen har man själv precis vaknat till liv och då är det hoppplöst att försöka somna in igen! Men jag klagar inte..den stunden själv är rätt mysig!

Vad skönt med cykelvagn och babyinsats till den Bei Bei! kanske skulle vara något för oss också...vi har bil men det känns så grymt onödigt att använda den inom Kalmar, eftersom staden är så pass cykelvänlig som den är! (och bätte såväl miljömässigt som ekonomiskt dessutom!) Vad är det för cykelvagn ni har?

Joo...jag står fast vid att jag kan sakna graviditeten ibland! Hade iofs en underbar graviditet, utan såväl illamående som foglossning eller ryggont! Får väl se hur det blir för mig med nummer två då =)

sköt om er tjejer!

• Malin och två prinsar
    LoMsBebis skrev 2008-06-23 09:54:09 följande:
    Hej! Här är jag, lycklig mamma till en snart fyra månaders liten kille! Vi bor också i staden Kalmar! Hur mår era bebisar och framförallt ni som mammor?Mvh Linda
    [/citat]

Hallå och kul att du hittat hit! Min lille kille är också fyra månader, en glad liten prick som redan vet hur han ska linda mamma och pappa runt lillfingret!

Trött idag..så fruktansvärt trött...och såklart bestämde Theo sig för att inte somna om efter han ätit 05.10 =(

Bei Bei skrev 2008-06-23 08:47:35 följande:
    [citat]
    Skriver i denna tråden med. Jag fikar/träffas gärna denna veckan. Är sista veckan Ronja går på dagis. Hon går tis-ons-tors 9-14. Någon som vill träffas?
    Hur blev det med fikat? Var det någon som var sugen? Jag har haft fullt upp hela veckan, men tar gärna en fika en annan gång eller denna fredag...?

Moi Mokulat, hoppas du hittade mycket fint till knodden! Det finns ju en hel djungel där ute =)

Kram på er tjejer!
Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?