• flowerLowa

BIM-lista för oss som äter BORAGO....

HEJ!!

Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

~GRAVIDA~

~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • myso
    Lillymarleen skrev 2008-04-21 10:20:34 följande:
    Jag får ont, jag kan ibland känna av mina äggstockar, när jag går eller sitter (men det är mer sällan). Har mest ont som mensvärk, men jag vet att det inte är mens då smärtan kommer typ efter 10-12 dagar efter min senaste mens. Smärtan varierar också, ibland känns det bara jättelite och ibland mer.Sist hade jag väldans ont helt plötsligt, mer än vanligt och trodde det berodde på något annat, var väldigt obehagligt. Men fick då reda på att någon äggblåsa ibland kan spricka och vätskan kan då ta sig in i äggledaren och detta kan kännas mer. Vet inget mer om det, men det var det svaret jag fick av någon. Ska googla lite på det nu faktsikt! Lycka till!
    Tack för ditt svar.. Anledningen till att jag frågar är att jag har ältestat nu ett par dagar men inte fått något utslag, men så igår kväll stack det till på höger sida och höll i sig en timme ca och har även mensvärk...Om det nu var ägget som lossnade på höger sida så hoppas jag att min vänstra äggledare lyckas  fånga upp det (har bara den kvar)...
  • MiAmore
    ÄrtaMärta skrev 2008-04-21 09:21:39 följande:
    Vi började i augusti 2007, blev gravid i december 2007 men det visade sig vara ett utomkveds. Så först nu har vi fått börja försöka igen, jag har ätit gladin i kanske en månads tid, eller ja, lika länge som tråden funnits =).Hade sååå ont, och brukar som sagt inte ha det isamband med mens, men nu vaknade jag av att jag låg duibbelvikt av smärta =(.Riktigt less på det här! Jag vill ju bara bli gravid som alla andra!
    Ok.. Jobbigt.. Ja jag förstår hur du känner dig. Vi har försökt i ett år, och har inte lyckats ännu.. *ler smått*
    myso skrev 2008-04-21 10:27:36 följande:
    Tack för ditt svar.. Anledningen till att jag frågar är att jag har ältestat nu ett par dagar men inte fått något utslag, men så igår kväll stack det till på höger sida och höll i sig en timme ca och har även mensvärk...Om det nu var ägget som lossnade på höger sida så hoppas jag att min vänstra äggledare lyckas  fånga upp det (har bara den kvar)...
    Kan ju vara att äl är på G. Jag brukar ha mensvärk några dagar innan Äl, och ibland kan det sticka till några gånger vid äggstocken. Men sedan när äl väl infinner sig, har jag oftast väldigt ont, vid äggstocken (denna månad även livmodern) som (antar jag) sedan släpper ägget. Har oftast så ont att jag måste ta en alvedon
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Lillymarleen
    myso skrev 2008-04-21 10:27:36 följande:
    Ja det låter ju som att du hade ÄL! Så kan det vara för mig med. Smärtan kan precis vara som för dig, bara någon timme. Sist när det var så där obehagligt så hade jag ont ganska länge, började ca kl 17.00 och varade typ till efter kvällen, gick och la mig tidigt och vilade på sängen, men detta är ganska ovanligt för mig, alltså att det ska vara på det viset. Mer som du själv beskriver det.

Japp då hade du säkert ÄL igår :) Grattis, det är ju ett gott tecken om något :)

ÄL testade du igår för att få det bekräftat?
  • myso
    Lillymarleen skrev 2008-04-21 10:38:09 följande:
    Ja det låter ju som att du hade ÄL! Så kan det vara för mig med. Smärtan kan precis vara som för dig, bara någon timme. Sist när det var så där obehagligt så hade jag ont ganska länge, började ca kl 17.00 och varade typ till efter kvällen, gick och la mig tidigt och vilade på sängen, men detta är ganska ovanligt för mig, alltså att det ska vara på det viset. Mer som du själv beskriver det.Japp då hade du säkert ÄL igår :) Grattis, det är ju ett gott tecken om något :)ÄL testade du igår för att få det bekräftat?
    Testat sen dag 10 alltså 3 dagar nu men det visar ingenting juh Ledsen .. men jag hade innan op en cykel på 29 dagar så om det stämmer så borde det ju vara det som är på G.. men o andra sidan fick jag min mens på dag 38 efter op men de säger att den första kan strula, så jag hoppas verkligen att det är som det ska denna gången Fundersam
  • MiAmore
    ÄrtaMärta skrev 2008-04-21 10:40:04 följande:
    Man blir lite ledsen och trött tillslut, men samtidigt så vill man ju inte ge upp.Jag vill egentligen inte vara "desperat" men man vill ju så gärna!Jag har funderat på att testa Apiforce och kolla om det har ngn efftekt!Ngn som vet varför Apiforce ökar fertiliteten?
    Nej ge upp är det sista jag kommer göra! *ler*

Apiforcen ska väl om jag inte minns helt fel bla korta ner cykeln, och det ska tydligen vara lättare att bli gravid, för att man har inte alltid äl när man har långa cykler, om man har lite kortare cykler. Ja.. Något sådant... haha.. Det var ett tag sedan nu som jag var inne på apiforce.. *ler* Säkert någon annan som vet mer
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Lillymarleen
    myso skrev 2008-04-21 10:42:00 följande:
    Testat sen dag 10 alltså 3 dagar nu men det visar ingenting juh  .. men jag hade innan op en cykel på 29 dagar så om det stämmer så borde det ju vara det som är på G.. men o andra sidan fick jag min mens på dag 38 efter op men de säger att den första kan strula, så jag hoppas verkligen att det är som det ska denna gången
    Okej, fortsätt testa någon dag till. Det kan kanske ta sin tid att få ordning på cykeln igen och då kanske då även får ÄL vid ett annat tillfälle än vad du brukade ha? Kan vara värt att fortsätta testa.

Tänkte bara skriva att jag känner faktiskt två tjejer som bägge råkade ut för utomhavandeskap. Känner den ena tjejen bättre. Bägge opererade bort sin ena äggledare. Den ena hade längre tid att läka (vet ej vaför) men hennes läkare sa till dom efter operationen att vänta med att föröka bli gravida ett år!!! Den andra tjejen fick läka i tre månader. Vet inte varför så olika. Men i alla fall fick i förra veckan reda på att den första tjejen som fick vänta i ett helt år nu återigen är gravid :) Hela året gick, och kanske ca 6 månader av förök och nu är hon gravid och har gått 12 veckor och nu berättar för folk :)

Den andra har redan fött en liten flicka :)

Så ibland kan det ta lite tid. Men så länge man har en fungerande äggledare finns ju inga hinder :)

LYCKA TILL!
  • Lillymarleen

oj jag skrev fel, jag menade självklart utomkvedsskap!!! Alltså ett "X". Rätt ska vara rätt!!

• myso
    Lillymarleen skrev 2008-04-21 10:59:43 följande:
    oj jag skrev fel, jag menade självklart utomkvedsskap!!! Alltså ett "X". Rätt ska vara rätt!!
    Tack för hoppet!!!! Glad
  • leia83

aj aj aj.. Jag fösrtår inte riktigt detta. Testade med äl test en dag denna månaden, gav utslag igår. På dag 17 väldigt sent i min cykel brukar ha det på dag 14. Men i alla fall...igår när vi hade sex så gjorde min livmodertapp något fruktansvärt ont. Han kunde knappt stöta alls. I förrgår däremot kändes det precis som vanligt. Efteråt hade jag så ont i magen så jag fick ligga dubbelvikt i sängen, vad är det för något? Varför kändes det så? har aldrig varit med om det kring äl innan.

• Sweetp
    sweetgirl89 skrev 2008-04-20 22:50:58 följande:
    hoppas att den håller sig borta, är själv på BIM+2 och tänkte som du, nästa gång ska jag prova apiforce och glandin25 kram
    Men BIM +2 låter väl lite lovande Men om fröken röd dyker upp ändå hoppas jag att du får bättre lycka nästa gång Med samma "coctail" som mig
    Jobbar på en 09:a
Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....