• flowerLowa

BIM-lista för oss som äter BORAGO....

HEJ!!

Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

~GRAVIDA~

~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • Gnom

Filuren81:

Ja visst är det nervöst.. hur jag än försöker så kan jag inte tänka på nåt annat.. har varit ute på stan hela dagen o sett alla tjejer med sina stora magar, åhhhh vad jag hoppas...
    Hoppas att mitt streck oxå är starkare imorgon!
    Håller tummarna för oss båda!

• JoKo

En sak som slog mig bara...

Egentligen är ju statistiken missvisande, eftersom alla som fått mens osv har tatt bort sig... Så säg att det är 40st på listan i april, från början var det väl typ...50-60?

Bara tänkte på det.

• Gnom

Även om man tar bort sig från listan, så ändrar man (förhoppningsvis) inte i antaletsom har varit med, utan bara i antalet som är kvar på listan.

Nu orkar jag inte kolla bakåt i tråden, men jag kan inte påminna mig om att vi har varit så många i aprillistan.. majlistan blev ju snabbt längre.

• Esa

Gnom och Filuren, vad spännande! Hoppas ni får ett starkt plus snart! Är så avundsjuk på er! Tänk om jag också kan få uppleva två streck på graviditetstestet snart...

• flowerLowa
    JoKo skrev 2008-05-10 19:17:45 följande:
    En sak som slog mig bara...Egentligen är ju statistiken missvisande, eftersom alla som fått mens osv har tatt bort sig... Så säg att det är 40st på listan i april, från början var det väl typ...50-60?Bara tänkte på det.
    precis som gnom sa så ändrar man ju inte i "totalt antal medlemmar" utan i "kvar på listan" när man flyttar sej oavsett gravid eller mens.. så statistiken räknas ju hela tiden på det totala antalet medlemmar! så statistiken är helt korrekt, såvida alla förstår hur det fungerar och inte ändrar i fel siffror...
  • flowerLowa

esa: jodå det knallar på... tiden går sååå långsamt.. v5+3 imorgon.. ska på vul om knappt 3 veckor, första målet är att "klara" mej dit.. sen är det inskrivning 5 juni.. hoppas så mycket på att det är en frisk graviditet denna gången!! testade med ett cb idag igen bara för att jag kände mej så orolig.. tänkte se om det försvagats, men tvärtom blev det starkare och plusset kom fram innan kontrollstrecket.. aldrig hänt innan, så det var roligt att se!!! så nu känns det bra igen.. hur går det själv? bim snart?? kramar!

• Esa

Gud vad kul det måste kännas att få vara gravid! Måste vara skönt att få gå på ett tidigt VUL. Min läkare har sagt att jag ska få göra ett VUL i v.8 om jag blir gravid igen för att kolla att allt är ok. Jag har BIM på torsdag tror jag. Har inga symptom och brösten känns lite ömma som vanligt innan mens. Troligtvis så blev det väl inget denna månaden heller eftersom jag har menssymptom...

• flowerLowa

fast jag hade inga symtom what so ever innan jag plussade.. väntade på mensen som vanligt och var nere som tusan.. kom en liten liten rosa flytning kvällen innan bim och då var jag säker att mensen skulle dra igång på natten för det brukar börja så.. men ingenting.. när den inte kommit varken på bim eller bim+1 så var jag rätt så säker.. först då¨kände jag av lite ömma bröst... så man behöver faktiskt inte känna så tidiga symtom.. lycka till!!!

ärligt talat är det inte så "kul" att vara gravid nu.. självklart är jag SUPERLYCKLIG över att jag plussat, men nu vill jag bara att veckorna ska flyga iväg så man kan koppla av lite igen.. är SÅ rädd att få ännu ett mf.. räknar nästan med det, och det tär på psyket kan jag säga.. nojjig som tusan!! försöker ställa in mej på att ta en dag i taget och inte tänka för långt in i framtiden.. men det är svårt!

• Gnom

Gjorde ett nytt test nu på morgonen, strecket finns kvar, men om det är starkare vette tusan. Nu kunde jag iaf låna sambons kamera, så får vi se om det har fastnat på bild. Men jag måste vänta tills han vaknar o kan lägga upp den åt mig (är helt lost när det kommer till min dator)...

Hoppas hoppas hoppas...

Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....