• flowerLowa

BIM-lista för oss som äter BORAGO....

HEJ!!

Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

~GRAVIDA~

~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • Enira
    Lillymarleen skrev 2008-05-13 15:31:18 följande:
    Det kanske hade en bidragande effekt + boragon ? Min kille har ätit folsyra + zink i några månader och jag hoppas det ger effekt. Är lite rädd då han är en storrökare, och det påverkar ju kvaliten negativt.
    Var inte orolig, min man röker 1 paket om dagen om inte mer ...sen kanske jag ska tillägga att jag också röker mycket, inte ett paket men nästan i alla fall.

Rökte ska jag väl säga för jag tog farväl av cigaretterna idag:)
  • Enira
    Madelaiine skrev 2008-05-13 15:31:59 följande:
    Svar på #2087 Ett stort GRATTIS Och tack för att du svarade på frågorna. Hoppas det är ännu fler som försökt länge som plussar snart
    Klart jag svarar :)
    Lycka till hoppas du plussar snart och alla andra i denna tråden med för den delen.
  • Flickan Gud Glömde
    Lillymarleen skrev 2008-05-13 15:31:18 följande:
    Det kanske hade en bidragande effekt + boragon ? Min kille har ätit folsyra + zink i några månader och jag hoppas det ger effekt. Är lite rädd då han är en storrökare, och det påverkar ju kvaliten negativt.
    Vad för tabletter äter han?
    Finns det tabletter med både och i eller tar han 2 olika?
    Använd google.se
  • gosssan

Enira supergrattis!!!!!

Har ni försökt i 5 år konstant? Jag menar utan uppehåll.
    Ni har inte sökt hjälp eller gått någon utredning?
    Jag har ju själv försökt från och till i 1½ och du ger mig verkligen hopp jag har börjat fundera på att försöka på pergo utskrivet...men nu fortsätter jag med dessa mirakeltabletter nån månad till

en fråga till: tog du äl-test under denna period?`

Grattis än en gång

• Flickan Gud Glömde
    Enira skrev 2008-05-13 15:41:47 följande:
    Klart jag svarar :)Lycka till hoppas du plussar snart och alla andra i denna tråden med för den delen.
    GRATTIS!!!!
    Äntligen.
    Använd google.se
  • Lillymarleen
    Enira skrev 2008-05-13 15:40:34 följande:
    Var inte orolig, min man röker 1 paket om dagen om inte mer ...sen kanske jag ska tillägga att jag också röker mycket, inte ett paket men nästan i alla fall.Rökte ska jag väl säga för jag tog farväl av cigaretterna idag:)
    Ja jag är ganska så orolig för att han röker fakiskt, också typ ett paket om dagen. Och det är inte så att han inte försökt sluta, för det har han och jag är ju otroligt glad över att han försöker. Men det bara går inte i längden och han "trillar" dit igen.

Jag har aldrig rökt så det är kanske ett pluss för oss. Men hans simmare måste ju också vara bra.

Lycka till med att sluta röka, så härligt för dig. Det bästa nu är ju att du efter dessa nio månader kanske inte får någon lust eller smak för cigaretter igen, man får ju hoppas på det
  • Evie

Stort GRATTIS Enira!!!
    Vad härligt efter så lång väntan!

• Enira
    gosssan skrev 2008-05-13 15:48:37 följande:
    Enira supergrattis!!!!!Har ni försökt i 5 år konstant? Jag menar utan uppehåll.Ni har inte sökt hjälp eller gått någon utredning? Jag har ju själv försökt från och till i 1½ och du ger mig verkligen hopp jag har börjat fundera på att försöka på pergo utskrivet...men nu fortsätter jag med dessa mirakeltabletter nån månad till en fråga till: tog du äl-test under denna period?`Grattis än en gång
    Hej och tack.
    Vi har nog försökt i mer än 5 år konstant, har nästan tappat räkningen. Vi har gått 2 utredningar och för 3 veckor sedan var vi på nybesök för provrörsbefrukning som vi skulle börjat med i augusti.

Jag har inte tagit ÄL-test utan jag räknade dagarna istället. Tydligen så hade jag räknat rätt och av något mirakel så prickade vi in allt korrekt men jag tror att dessa tabletter var miraklet faktist.
  • Lillymarleen

Mrs Vasic skrev 2008-05-13 15:48:04 följande:

Vad för tabletter äter han?Finns det tabletter med både och i eller tar han 2 olika?
    Jag har ju läst ganska mycket information om detta nu, jag har ju aktivt letat efter något till specifikt mannen. Jag tror ju att jag är frisk och känner mig frisk i livmodern. Jag har aldrig ätit p-piller eller rökt och gyn undersökningar visar allt normalt. MEN jag har ett orosmoment och det är det att min kille röker så jag har koncentrerat mig på att leta efter olika vitaminer och annan värdefull information som kan hjälpa just mannen och hans spermakvalité. Vi vet ju iförsig inte ifall den är dålig men jag vill ändå att den alltid ska vara på topp

Som sagt för att få en effekt på spermakvaliten så ska det vara en kombination av folsyra och zink! Även vid kromosomavvikelser kan folsyran hjälpa till med!!!

I forskningen som har gjorts (det är ju dokumenterat alltså) så ska det vara 66 mg Zink och 5 mg folsyra, det är "styrkan"/kombinationen man är ute efter. Så jag åkte till den största hälsokost affären här i stan och hittade just en burk Zink tabletter med just 60 mg styrka, så jag köpte det och vanliga folsyretabletter med den aktuella styrkan. Vidare har studien visat att intaget bör tas under en längre tid. Dessa forskare följde just männen i 26 veckor!!! och då påvisades en 74% förbättring av spermakvaliten jämfört med männen som bara fick placebo (alltså de trodde de fick samma tabletter och utebliven effekt). Värt att veta!

Så nu när jag hittat Zink på 60 mg så äter han bara en tablett av dessa. Innan hade vi en burk Zink som bara var 30 mg i styrka och då tvingade jag i honom två av dessa och en av folsyran!!!!

Mrs Vasic, här kan du läsa en otroligt intressant artikel om detta: www.alltombarn.se/halsa/at-folsyra-fa-battre-spermier-1.9573

Hoppas du fått svar på din fråga
  • Enira
    Lillymarleen skrev 2008-05-13 16:00:31 följande:
    Ja jag är ganska så orolig för att han röker fakiskt, också typ ett paket om dagen. Och det är inte så att han inte försökt sluta, för det har han och jag är ju otroligt glad över att han försöker. Men det bara går inte i längden och han "trillar" dit igen. Jag har aldrig rökt så det är kanske ett pluss för oss. Men hans simmare måste ju också vara bra.Lycka till med att sluta röka, så härligt för dig. Det bästa nu är ju att du efter dessa nio månader kanske inte får någon lust eller smak för cigaretter igen, man får ju hoppas på det
    Som sagt, min man både röker och dricker. Han dricker en hel del faktist på helgerna. Jag dricker nästan inget alls men röker har jag gjort i 6-7 år ( med uppehåll för 2 år sedan när jag var gravid, men det slutade i MA)
    Jag har också hört av många att rökning påverkar simmarna men ingen läkare som jag frågat har bekräftat detta. Inte ens IVF läkaren som endast undrade ifall jag rökte och kommenterade det faktumet att jag inte borde röka.

Nu var jag ute och tog några bloss , men har bestämt mig för att ge mina cigaretter till min far när jag åker till honom efter jobbet för jag är stark motståndare till gravida kvinnor som röker. Dessutom är jag livrädd för ett MA till och tänker inte ta några dumma risker.
Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....