• flowerLowa

BIM-lista för oss som äter BORAGO....

HEJ!!

Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

~GRAVIDA~

~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • Lillymarleen

Jag tycker det är helt oväsentligt att veta efter hur många borago försök man blivit gravid, varför liksom?!? Det jag vill veta är hur länge in i cykeln alla som plussat ätit av dessa tabletter. Jag äter inte nu när jag har mens, men tänkte börja efter det slutat för att bygga upp runt ägget och ska äta efter ÄL också. Men jag vill mest veta hur de som plussat gjort!

Mvh

• Esa

Hon förstod mig helt och fullt. Hon hade visst också haft missfall och försökt länge innan de lyckades. Vi ska även berätta för min högre chef som är mer involverad i mina resor. Hon sa även att vi får se hur det går med resorna. Jag berättade även att vi ska få göra IVF i höst och att det är en jobbig process och då kan jag kanske inte resa och inte stressa för mycket. Hon sa att då kan vi se om du kan göra något annat istället och det kändes väldigt skönt. Tror det är bra att chefen vet och kan då förstå varför man är deppig ibland och även när man måste ändra på resdatum och är lite besvärlig.

Hur gör du Lällas med dina resor? Planerar du dem efter ÄL? Mauritius låter härligt!

• sweetgirl89

grattis sweetie!! roligt att det börjar plussas här!!=)

• Toppenloppan

flowerLowa: För mig räcker det att veta hur länge de som plussat ätit Borago, det är ju dem man väl härma :)

Esa: Bravo och vilken tur att du har en så bra chef!

Själv har jag blivit mer gasig av tabletterna, tar Glandin 25 och på förpackningen står 1-2 tabletter dagligen. Tar 2, lika bra att köra hårt är min filosofi! "Hälsokost-Tanten" föreslog 3 tabletter så 2 kan ju absolut inte vara farligt!
    Sen tänker jag äta tabletterna tills jag (hoppas hoppas HOPPAS) plussar, HELA månaden alltså.

• Sweetie76

Hej tjejer!

Vad gulliga ni är! Det var första Borago-försöket, jag åt nog i ca 1 vecka innan ÄL, Borago Jamsrot 2 tabletter om dagen + 2 Mitt val kvinna.

BF 18/12 - en julebebis!

Jag hade rester kvar efter MA (i höstas) ända fram tills i januari, så då hade jag rätt ont i magen hela tiden. Men denna gången kände jag ingenting förrän i söndags (BIM-2), då det började sticka lite grann i nedre delen av magen.

Lycka till allihop!!!!

En fråga...ska man fortsätta med tabletterna när man har blivit gravid, eller är det dags att sluta...?

• Flickan Gud Glömde
    Sweetie76 skrev 2008-04-08 10:35:21 följande:
    Hej tjejer!Vad gulliga ni är! Det var första Borago-försöket, jag åt nog i ca 1 vecka innan ÄL, Borago Jamsrot 2 tabletter om dagen + 2 Mitt val kvinna. BF 18/12 - en julebebis!Jag hade rester kvar efter MA (i höstas) ända fram tills i januari, så då hade jag rätt ont i magen hela tiden. Men denna gången kände jag ingenting förrän i söndags (BIM-2), då det började sticka lite grann i nedre delen av magen. Lycka till allihop!!!!En fråga...ska man fortsätta med tabletterna när man har blivit gravid, eller är det dags att sluta...?
    Mitt val kvinna kan du fortsätta med, de andra kan du ju sluta med.
    Follsyra och järn är ju bra under graviditeten:D
  • Toppenloppan

Sweetie76: Vilken fin julklapp ni får! Tror nog att du ska sluta, det lär ju inte ha gjorts någon forskning på om pillerna kan vara skadligt för fostret eller ej, så varför chansa!

• MiAmore
    Sweetie76 skrev 2008-04-08 10:35:21 följande:
    Hej tjejer!Vad gulliga ni är! Det var första Borago-försöket, jag åt nog i ca 1 vecka innan ÄL, Borago Jamsrot 2 tabletter om dagen + 2 Mitt val kvinna. BF 18/12 - en julebebis!Jag hade rester kvar efter MA (i höstas) ända fram tills i januari, så då hade jag rätt ont i magen hela tiden. Men denna gången kände jag ingenting förrän i söndags (BIM-2), då det började sticka lite grann i nedre delen av magen. Lycka till allihop!!!!En fråga...ska man fortsätta med tabletterna när man har blivit gravid, eller är det dags att sluta...?
    Så du åt Mitt val kvinna också? Ok.. Ja jag har Mitt val kvinna hemma, men har inte ätigt av dem nu på några veckor, då jag kände att jag ville ta en liten paus från dem för att se om det kanske kunde hjälpa på något sätt, har käkat dessa tabletter i över två år nu. Men kanske ska börja med dem igen då, nu i samband med Glandinet.. Japp! Det ska jag! *kutar ner o tar en Mitt val kvinna*
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • JHarvey
    Sweetie - December är bästa månaden, de allra bästa barnen föds då (Min är född på BF 17/12-06 )

Annars knaprar jag 1 Glandin25 o 1 Mitt Val Kvinna varje morgon. Sen har jag faktiskt tempat sen igår Det gör jag för att ta reda på om jag öht HAR ÄL, men det tror jag egentligen att jag har, misstänker att vi (jag) haft 2 tidiga MF under våra 8 försök...
  • MiAmore
    JHarvey skrev 2008-04-08 11:48:20 följande:
    Sweetie - December är bästa månaden, de allra bästa barnen föds då (Min är född på BF 17/12-06)Annars knaprar jag 1 Glandin25 o 1 Mitt Val Kvinna varje morgon. Sen har jag faktiskt tempat sen igår Det gör jag för att ta reda på om jag öht HAR ÄL, men det tror jag egentligen att jag har, misstänker att vi (jag) haft 2 tidiga MF under våra 8 försök...
    Jag tog två stycken mitt val kvinna på en gång nu, bara för att jag inte käkat dem på några veckor nu, men from imorgon ska jag (också) bara ta 1 sådan om dagen + 1 glandin. Tänkte dock öka till 2 glandin fred-sönd (beräknar ha Äl då någon gång) för att sedan gå ner till 1 om dagen igen på månd. Jag tempar också mig för att se om jag öht har Äl (vet att jag har det vissa månader, men är inte alls säker på om jag har det varje månad), men har inte börjat tempa mig i denna cykeln ännu. Tänkte börja tempa mig imorgon, är då på dag 14
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....