• Hanna o Dennis

Restauranger i Karlskrona

Jag och min sambo ska ut och äta om 2 veckor i Karlskrona. Men vi vet inte vilken restaurang vi ska välja. Har nån nåt tips??? =)

• Svar på tråden Restauranger i Karlskrona
  • MarySpook

Nu är ju inte vi ute o äter o så ofta men sist vi var ute var vi på ett ställe nere vid hoglands park, typ vid arbetsförmedl. Är dock apdålig på att komma ihåg namn på sånt
    Men där var i vart fall jättemysigt, bra service & jättegod mat..
    Inte så "snofsigt & dyrt 500 spänn a´la soppa" heller *haha*

• MarySpook

Just det! sen ett ställe ner mot amiralitets-parken oxå! Kan det vara det som heter 2 rum o kök? Oxå Skitmysigt & bra

• Äcklingarna

Jag kommer från Karlskrona =)

Kan rekommendera Montmatre, älskade det när jag var där, typ "italienskt", inrett osv...Supermysigt, speciellt på sommaren...Är ett tag sen jag åt där, tvivlar på att det har förändrats =) Jättetrevlig personal osv....Om man tex står vid Åhlens ingång, o fortsätter förbi det samma gata o går rakt fram, utanför montmatre så ska det stå en rolig figur om de inte tagit bort den...Vad knasigt detta blev, hihi...Men Mont matre är mitt bästa tips =)

HA så mysiggt!

• Hanna o Dennis
    MarySpook skrev 2008-03-26 14:45:35 följande:
    Nu är ju inte vi ute o äter o så ofta men sist vi var ute var vi på ett ställe nere vid hoglands park, typ vid arbetsförmedl. Är dock apdålig på att komma ihåg namn på sånt Men där var i vart fall jättemysigt, bra service & jättegod mat..Inte så "snofsigt & dyrt 500 spänn a´la soppa" heller *haha*
    Menar du Casablanka??? ;)
  • Hanna o Dennis
    Äcklingarna skrev 2008-03-26 14:52:11 följande:
    Jag kommer från Karlskrona =)Kan rekommendera Montmatre, älskade det när jag var där, typ "italienskt", inrett osv...Supermysigt, speciellt på sommaren...Är ett tag sen jag åt där, tvivlar på att det har förändrats =) Jättetrevlig personal osv....Om man tex står vid Åhlens ingång, o fortsätter förbi det samma gata o går rakt fram, utanför montmatre så ska det stå en rolig figur om de inte tagit bort den...Vad knasigt detta blev, hihi...Men Mont matre är mitt bästa tips =)HA så mysiggt!
    Ja Montmatre har jag testat några gånger.. Gillar me den restaurangen... får se om det blir den =)
  • Äcklingarna

Ah
    Hanna o Dennis skrev 2008-03-26 15:05:56 följande:

Ja Montmatre har jag testat några gånger.. Gillar me den restaurangen... får se om det blir den =)
    Ahha, hihi..Visst är det mysigt där?=)

Hoppas iallafall ni får trevligt och äta gott=)
  • Hanna o Dennis

Japp det är det... man jag tror att det blir LaBodega faktiskt... Men inget bestämt än =)

• Pollica

LaBodega är bra och har lite speciell mat.
    Mirage tycker jag också ha bra mat.

• Aros

Om ni går till LaBodega så testa Gambas Bodega till förrätt. Supergott!

• Hanna o Dennis

Vad finns det fler för restauranger än dessa...

La Bodega
    Casablanca
    Taverna Santorini
    Toscana
    Lokpalatset
    Två rum & kök
    Michelangelo
    Nivå
    Montmartre
    Mirage
    Hamnkrogen
    Fox and the Anchor

Kommer inte på fler.. men det finns väl flera???

• Pollica

Hehe, ja det finns faktiskt inte så många restauranger.
    Lisas sjökrog (men det är ju bara på sommaren).
    Sedan finns det någon nere vid fisktorget som har typ pizza och liknande. Vet inte riktigt vad den heter.
    Olearys tycker jag har jätte god mat. Men ganska dyrt tyvärr.
    PM men det är kanske lite mer pubmat aktigt.
    2 kina restauranger
    Sen har väl marinmuseet en restaurang.

• Hanna o Dennis

Ja den på Marinmuseét heter Jarramas brygga tror jag. Så finns det en som heter Källarmästaren, men den liggen nog utanför stan vid Gullberna typ (tror jag, om dem inte har lunch mat bara).. Och utanför k-na finns ju även Rosenholmskrogen.

Men jag har för mig att det ska finnas en till restaurang vid fisketorget (vid fiskegumman typ)... om det inte bara är en pizzeria.. hm...

• Shadang

Det finns ju en ny restaurang på rådhusbacken istället för den Grekiska restaurang som var där innan. Minns inte namnet, men maten ska tydligen vara bra iafl.

• Hanna o Dennis
    Shadang skrev 2008-03-27 23:27:45 följande:
    Det finns ju en ny restaurang på rådhusbacken istället för den Grekiska restaurang som var där innan. Minns inte namnet, men maten ska tydligen vara bra iafl.
    Fast det är väl Taverna Santorini va??!! Och min sambos barndomskompis har restaurangen bredvid Michelle´s (på Ronnebygatan). Michelle ägde den innan, men nu har min sambos kompis den...
Svar på tråden Restauranger i Karlskrona