• jaja

Utslag vid ögonen

Min son som är 6 månader har utslag jäms med underkanten av ögonen. Det ser ut lite som blåsor... Det kliar på honom och han gråter ibland när han gnuggar sig i ögonen. Jag har varit med honom hos bvc men fick inte nåt egentligt svar, bara att jag ska återkomma om det inte går bort. De menade att det var för att han hade utslag i ansiktet, att det liksom hörde ihop på nåt vis... Undrar om det är nån som vet vad det kan vara??

• Svar på tråden Utslag vid ögonen
  • Lingali

Tyvärr har jag inget svar men skulle oxå gärna vilja veta eftersom min son fått likadant.

• jaja

Hur länge har han haft dom?? Har du varit med honom på bvc? Jag ska gå dit igen och höra vad dom har att säga. Lite tydligare svar denna gången kanske. :=)

• Lingali

Det började med att han hade en som sedan försvann efter ett par dar. Nu är det fler och dom se ut som ljusa små knottror. Dom har han väl haft ca 3-4 dagar. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade vad dom trodde (BVC säger ju bara "det är normalt" om allt). Där trodde hon inte det var nån fara utan att jag kunde avvakta. Det kunde kanske bero på känslg tunn hud i samband med att han kanske har nåt virus i kroppen. Hon tyckte i alla fall inte att det lät som ngt allvarligt, speciellt eftersom allmäntillståndet är påverkat.

Svar på tråden Utslag vid ögonen