• MeNoLike

HJÄLP hur ska jag få mitt löshår att se mer naturligt ut!

HJÄLP hur ska jag få mitt löshår att se mer naturligt ut nere i topparna? Håret är ju så tjockt där nere...
    Kanske dum fråga men kan inget om klippning.. tänkte om man kan få till det bra hemma själv så ja slipper gå till frissan med löshåret...

Bild finns i mitt standard galleri...

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Svar på tråden HJÄLP hur ska jag få mitt löshår att se mer naturligt ut!
  • Fridapida

Det enda du kan göra är att klippa ihop det. Löshår måste (nog) alltid klippas till.
    Boka en tid o fixa till. Meningen med löshår är ju att det ska vara snyggt, inte tacky. Jag skulle avråda dig från att försöka klippa det själv.

• SatuSv

Jag gick till en frisör som klippte in det i mitt eget hår,blev skit fint.

• ExAnimo
    Fridapida skrev 2008-03-26 22:59:32 följande:
    Det enda du kan göra är att klippa ihop det. Löshår måste (nog) alltid klippas till. Boka en tid o fixa till. Meningen med löshår är ju att det ska vara snyggt, inte tacky. Jag skulle avråda dig från att försöka klippa det själv.
    SatuSv skrev 2008-03-27 10:15:29 följande:
    Jag gick till en frisör som klippte in det i mitt eget hår,blev skit fint.
    Håller med om båda föregående talare.  låt en frisör få klippa dig när du har löshåret på.

Lycka till.
  • goldielocks

vill du bara tunna ur topparna, eller inte vill gå till frisör helt enkelt så ta en engångsrakhyvel, och dra ett par gånger nerför håret så tunnas det ur på ett bra sätt..

Ser naturligt ut o går jättesnabbt.

• MeNoLike
    goldielocks skrev 2008-03-27 12:44:00 följande:
    vill du bara tunna ur topparna, eller inte vill gå till frisör helt enkelt så ta en engångsrakhyvel, och dra ett par gånger nerför håret så tunnas det ur på ett bra sätt..Ser naturligt ut o går jättesnabbt.
    Ok tack för tipset.. Ser det jättefejk ut annars?
  • Zoullady

Är det "äkta" löshår? annars är det svårt & få det naturligt

• MeNoLike

ja det är äkta hår

• Zoullady

ok, hmm... kanske kan testa med locktång just i topparna bara så håret liksom "lägger" åt samma håll :)

MeNoLike skrev 2008-03-27 16:40:40 följande:
    ja det är äkta hår
  • MeNoLike

alltså jag brukar göra håruppsättningar, locka/trippla håret å så... mest till vardags jag inte gör så mkt... har det inte alltid i heller... men stör mig på att det är så tjockt nertill..
    men syns det jättemkt på korten att det är fejk?

• Zoullady

jag tycker inte det syns så mkt, hade jag inte vetat om det innan jag såg bilderna så hade jag inte tänkt på det alls.
    Tycker det är precis samma färgnyans som din egna, det e nice

MeNoLike skrev 2008-03-27 21:10:35 följande:
    alltså jag brukar göra håruppsättningar, locka/trippla håret å så... mest till vardags jag inte gör så mkt... har det inte alltid i heller... men stör mig på att det är så tjockt nertill.. men syns det jättemkt på korten att det är fejk?
Svar på tråden HJÄLP hur ska jag få mitt löshår att se mer naturligt ut!