Inlägg från: Rapunzella |Visa alla inlägg
  • Rapunzella

dräktig katt som blöder

caroline1987 skrev 2008-03-27 09:33:13 följande:
    Jag frågade om ni visste vad det kostade jag menade inte att jag inte skulle göra vad som krävdes. Nej jag har inte ringt än jag vet inte hur jag ska komma dit heller för jag har ingen bil och sambon jobbar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :(
    Börja med att ringa och fråga om du behöver komma överhuvudtaget. Hur mår katten idag?
  • Rapunzella

Håll uppsikt över henne så att det inte verkar som att hon har fått en infektion, och se till att ha möjlighet med både pengar och skjuts om det skulle tillstöta en sådan.

Om hon får en infektion så bör du dock åka in snabbt med henne (även kväll eller natt), annars kan det bli livshotande.

• Rapunzella

Jag tycker att när allt det här är över så ska du kastrera katten. Det finns inga skäl att låta bondkatter få ungar, när det finns så mycket oönskade katter som far illa som det är.

Att skaffa BRA hem till en 5-6 ungar är dessutom svårt, och sen gäller det att de nya ägarna kastrerar de katterna, annars kommer den här katten att vara upphov till över 50 ungar inom några år.

Varför vill du att hon ska få ungar?

Svar på tråden dräktig katt som blöder