Inlägg från: Bei Bei |Visa alla inlägg
  • Bei Bei

dräktig katt som blöder

Man ska INTE ringa 112 för att en katt mår dåligt. Gisses!
    Sedan tycker jag det är sjukt att man tar ansvar för ett annat liv och sedan inte har vett nog att betala när det blir sjukt. Försäkring är väl a och o + att man lägger undan för kommande veterinärkostnader? Speciellt om man med flit parar katten!?

Spartacus skrev 2008-03-27 09:41:42 följande:

oavsett om katten fått ut missfallet så måst den komma in på kontroll och se så inga ungar ligger kvar!självklart finns det alltid en jour, slå i katalogen eller vägleds genom 112..idag måste du ju kunna komma in... hoppa på en buss bara, en infektion kan ju vara dödlig!
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Bei Bei

Kan jag knappast tänka mig att 112 skulle bry sig om en katt som blöder efter ett missfall...
    Vad skulle de göra isåfall menar du? Skicka en ambulans? Koppla vidare till veterinär? (du vet väl att 112 INTE är en växel som kopplar till låssmed eller så när man behöver)
    En annan sak om man kanske behöver brandkårens hjälp för att få upp t.ex kor/hästar ur kärr, men ta mig tusan inte för en katts skull...

Spartacus skrev 2008-03-27 10:32:25 följande:
    Bei Bei skrev 2008-03-27 10:22:15 följande:öh, ett akutfall för djur ligger också hos 112! dom kopplar en vidare...
  • Bei Bei

Det var nyhet för mig. Trodde inte det gällde smådjur isåfall. Själv skulle jag bli otroligt förbannad om en katt kanske var orsaken till att en ambulans inte hinner fram i tid för att rädda en människas liv.

Isa med Flisan skrev 2008-03-27 17:00:20 följande:
    Jo, man kan bli kopplad till jourhavande veterinär via 112.
Svar på tråden dräktig katt som blöder