Inlägg från: Lady Morpheus |Visa alla inlägg
  • Lady Morpheus

dräktig katt som blöder

caroline1987 skrev 2008-03-27 10:14:34 följande:
    Jag kan väl för guds skull inte göra nåt åt att det är upptaget jag har ringt 5 ggr nu De kan väl inte avliva katten för att ungar finns kvar
    Ett tips för att komma fram fortare är att ringa upp, är det upptaget lägg på och ring upp direkt igen. Då kommer man lättare fram än om man väntar mellan varje uppringning.

Det är väldigt viktigt att katten blir kontrollerad annars kan det ligga döda kattungar i livmodern som kan resultera i infektioner som kan göra att din katt dör. Det vill du väl inte?
  • Lady Morpheus

Hur går det med ringandet då? Prova att göra som jag skrev längre upp ska du se att du kommer fram till slut. Så brukar jag göra när jag måste ringa viktiga samtal och et är upptaget. Och detta skulle jag definitivt klassa som viktigt!

• Lady Morpheus

Annars kan du ringa Agria försäkrings Veterinär. Alla får ringa dit och rådfråga så kan dom säkert råda dig vad du ska göra. Tfnnr är 0900-1005161. Kostar 25 kr per samtal. Kan vara värt det....

• Lady Morpheus

Bra att du fick tag i veterinären men jag skulle inte nöjt mig med det svaret att avvakta. Precis som Ayya skriver kan det finnas fler kattungar kvar och då är det ju bra att veta om dom lever eller är döda, hur många dom är så du vet om alla kommit ut eller om det ska komma levande ungar. Blir katten infekterad i livmodern kan det gå riktigt illa och det kan också gå fort.

Hoppas det går bra för din katt iaf. Lycka till!

• Lady Morpheus
    caroline1987 skrev 2008-03-27 12:55:17 följande:
    Min kisse är som sagt ca 1 år. Hon verkar superpigg nu och springer runt och leker med de andra katterna. Svårt att hålla henne inne tom då hon vill ut och springa. Jag tycker ändå att man måste kunna lita på vad de på djursjukhuset säger. Känns som att man ska skämmas för att man har en bondkatt överhuvudtaget. Varför är ni så hårda?
    Vad bra att hon verkar må bra nu. Jag tycker du ska försöka hålla henne inne ett par dagar så att det är riktigt säkert att hon inte blir dålig eller förlorar fler ungar (om det nu finns fler). Tycker inte du ska skämmas för att du har en bondkatt (har själv två) fast jag måste säga att jag inte förstår meningen med att para en så ung katt eller ens låta henne springa ute okastrerad. Det finns väldigt många bondkattungar som det är redan. Men det är min åsikt.
  • Lady Morpheus
    MrsSn0w skrev 2008-03-27 13:17:48 följande:
    fast det kan ju också vara så att honan har fler ungar kvar i magen som lever. Då ligger hon ju inte kvar tills alla är födda....
Svar på tråden dräktig katt som blöder