Inlägg från: Ayya |Visa alla inlägg
  • Ayya

dräktig katt som blöder

Är ju tyvärr såhär det kan gå när man låter unga katter bli dräktiga för tidigt.

Hoppas det löser sig på bästa sätt för din katt. Det finns ju en risk att det finns fler ungar i magen och vore jag du så skulle jag ringa veterinären omgående och kräva ultraljud för att få reda på om det finns fler ungar i magen. Jag skulle oxå ta kontakt med flera veterinärer för att höra vad de säger.

Tycker det låter jätte konstigt att veterinären sa åt dig att avvakta. Har varit med om liknande och då fick vi åka in på direkten med katten, var inte tal om att vänta.

Lycka till!

• Ayya

Jag vet inte vad som enligt regel är rätt. Men jag tycker iallafall man ska vänta tills katten är minst 1,5 år. Men det kanske är en smaksak.

• Ayya

Fast det stämmer ju inte. Finns många honkatter som går runt o föder. Lägger ungarna lite här o var för att sen samla ihop dom.

• Ayya

Har själv haft många omgångar ungar och bara i ett av fallen som mamman födde alla ungar på samma stället. Men kanske är mina katter lika virriga som jag..

• Ayya

Hur mår katten nu? Ömmar hon på magen?

• Ayya

Oki, är ju bra att hon inte ömmar. Har du tagit tempen på henne? Om inte så är ju det ett bra sätt att få reda på om hon har nån infektion?

• Ayya

Oki, nu minns jag inte hur tempen normalt ska ligga på katter... hm.. måste leta på nätet.

Har du en sån där laser termometer?

• Ayya

Hittade nu, över 39 grader ska man kontakta veterinär. Just på katter ska man ta tempen i ändtarmen.

• Ayya

Självklart kan det gå hur bra som helst... Men det kan oxå gå riktigt illa. Varför chansa?

Svar på tråden dräktig katt som blöder