Inlägg från: MrsSn0w |Visa alla inlägg
  • MrsSn0w

dräktig katt som blöder

caroline1987 skrev 2008-03-26 23:07:47 följande:
    tyvärr finns ingen vetrinär öppen där jag bor nu
    Måste ju finnas en jour?
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • MrsSn0w

Pratat med som jobbar på djursjukhuset där jag bor. och dom säger samma sak. Så länge som katten äter och dricker. och inte blöder eller har illa luktande flytningar så är det ingen fara

~ Liam 07~09~15 ~
  • MrsSn0w
    Blossi skrev 2008-03-27 12:18:03 följande:
    Men nu undrar jag en sak som ni kattägare kan svara på: Katter får väl fler än en unge? Är inte risken stor att det finns bebisar kvar i magen?
    Ibland så händer det att katter bara får en unge. 
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • MrsSn0w
    Blossi skrev 2008-03-27 13:13:38 följande:
    Tack, jag förstår att det kan bli så men utan undersökning hur vet man det? Speciellt om det är missfall osv? Vågar man riskera?
    Om det hade varit fler ungar i mammans mage, så hade nog mamma lagat kvar där hon födde sin unge. Mamma lämnar oftas aldrig den plast, förens alla ungar är ute. Och eftersom mamma va upp och gick så kan jag inte tänka mig att det va nå fler..  
    ~ Liam 07~09~15 ~
  • MrsSn0w
    Ayya skrev 2008-03-27 13:37:03 följande:
    Har själv haft många omgångar ungar och bara i ett av fallen som mamman födde alla ungar på samma stället. Men kanske är mina katter lika virriga som jag..
    Vad jag har upplevt så födder honan alltid på samma ställe. men dt är väl olika kan jag tänka mig.. min förra katt, hon väntade alltid på att jag skulle komma hem innan hion födde sina unger.. men hon va väldig speciell
    ~ Liam 07~09~15 ~
Svar på tråden dräktig katt som blöder