Inlägg från: Vroooooom |Visa alla inlägg
  • Vroooooom

dräktig katt som blöder

Blossi skrev 2008-03-27 12:30:16 följande:
    Men hur gammal ska en katt vara innan man parar den?
    Den ska vara minst 1 år, tror jag.
    Sen ska man absolut inte para sin katt om man inte är kunnig inom genetik och avel.
  • Vroooooom
    caroline1987 skrev 2008-03-27 12:55:17 följande:
    Min kisse är som sagt ca 1 år. Hon verkar superpigg nu och springer runt och leker med de andra katterna. Svårt att hålla henne inne tom då hon vill ut och springa. Jag tycker ändå att man måste kunna lita på vad de på djursjukhuset säger. Känns som att man ska skämmas för att man har en bondkatt överhuvudtaget. Varför är ni så hårda?
    Du ska absolut inte skämmas för att du har en bondkatt. Jag har två väldigt icke-renrasiga katter som jag älskar mer än livet.
    Anledningen till att jag inte tycker du ska syssla med avel är för att jag är mycket väl medveten om hur kattsituationen ser ut i Sverige, och det är så att man kan gråta.
    Vi behöver verkligen inte fler blandraser här i Sverige och det är så otroligt mycket att tänka på som är helt omöjligt vid blandrasavel. Är du inte tillräckligt insatt så avla inte.

Vi behöver alla hjälpas åt för att komma till rätta med kattproblemet här i Sverige.
  • Vroooooom
    caroline1987 skrev 2008-03-27 14:08:35 följande:
    Jag vet att det låter egoistiskt men jag har alltid velat få vara med och föda upp en kull ungar. Men nu när det blev såhär får jag se hur det utvecklar sig om jag kanske struntar i det ändå. Jag har ju några potentiella bra hem till kissarna om det skulle bli några
    Men borde du inte ha läst på ordentligt om avel och genetik, sen köpt en renrasig katt och försökt hitta en frisk partner till den katten istället?
    Jag vill inte vara elak men det behövs verkligen inga fler bondkatter i Sverige.
    Är du medveten om hur kattsituationen ser ut?

Läs här t ex
    www.akutgruppen.com/tullinge.html

Detta är vad som händer när folk inte kastrerar sina katter och låter dom springa ute hur dom vill. Detta är vad som händer när folk avlar på sina katter trots ingen kunskap.

Snälla, kastrera din honkatt och gå rätt väg istället.
  • Vroooooom

Larmnumret 112

De här når du när du ringer 112:
    Ambulans Kommunal räddningstjänst (brandkår) Polisen Jourhavande läkare Giftinformation Socialjour Flygambulans Fjällräddningstjänst Flygräddningstjänst Sjöräddningstjänst Miljöräddningstjänst till sjöss Räddningstjänst vid utsläpp av radioaktiva ämnen Tullen (narkotikatips) Jourhavande sköterska Jourhavande barnmorska Jourhavande tandläkare Jourhavande veterinär Jourhavande präst Djurambulans
Svar på tråden dräktig katt som blöder