Inlägg från: caroline1987 |Visa alla inlägg
  • caroline1987

dräktig katt som blöder

Jag har en ettårig honkatt. Hon blöder ur underlivet först var det slemmigt tjockt blod men nu har det gått över till en ljusrosa ton. Hon parades första gången och var beräknad kring mitten av mars. För drygt 4 veckor sedan såg jag dock henne para sig igen så jag antar att hon inte blev dräktig första försöket. Nu är jag orolig vad detta är. Ett missfall? Någon som har erfarenhet av det här och vet hur akut det är eller om de klarar det bra själv. Är så orolig över min lilla tjej.

• Svar på tråden dräktig katt som blöder
  • caroline1987

Jo det finns ett djursjukhus men av tidigare erfarenhet är det väldigt svårt att komma fram tom på dagtid.

• caroline1987

Ja jag ska försöka. Men finns det ingen som vet lite mer om företeelsen eller varit med om något liknande??

• caroline1987

Hon har fött ett litet knyte nu en pytteliten outvecklad kattunge. Måste ju vara bra att hon får ut det iallafall. Nu går hon runt och jamar som om hon letar något men verkar må bra. Undrar varför hon fick missfall

• caroline1987

Hon var bara i 4 veckan så det som kom ut var bara en liten blodig gråaktig klump och en röd blodig sak. Antar att den grå klumpen var en död outvecklad kattunge. Katten mår bra, äter och går omkring. Kanske verkar hon en aning matt men väldigt lite. Tro vad det kan kosta att kolla om det finns något kvar någon som vet på ungefär?

• caroline1987

Jag frågade om ni visste vad det kostade jag menade inte att jag inte skulle göra vad som krävdes. Nej jag har inte ringt än jag vet inte hur jag ska komma dit heller för jag har ingen bil och sambon jobbar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :(

• caroline1987

Ja jag ska ta mig i kragen och ringa nu. Katten mår bra fast verkar lite slö är dock svårt att säga om det är värre än vanligt

• caroline1987

Ja jag ska ta mig i kragen och ringa nu. Katten mår bra fast verkar lite slö är dock svårt att säga om det är värre än vanligt

• caroline1987

jag har testat och ringt nu men det var upptaget jag ska testa igen alldeles snart. Någon som vet vad de gör om det finns kattungar kvar?

Svar på tråden dräktig katt som blöder