dräktig katt som blöder
Jag kan väl för guds skull inte göra nåt åt att det är upptaget jag har ringt 5 ggr nu De kan väl inte avliva katten för att ungar finns kvar
Jag kan väl för guds skull inte göra nåt åt att det är upptaget jag har ringt 5 ggr nu De kan väl inte avliva katten för att ungar finns kvar
Det finns ett djursjukhus och en privat jag har ringt båda nu. Den ena är telefonsvarare ibland och upptaget ibland. Den andra säger de bara att det är många som ringer just nu
Men finns det ingen här somhar erfarenhet av något liknande hur gick det för er katt och vad gjorde vetrinären ? Jag har förstått att jag måste ha tag i en vetrinär men skulle gärna höra om någon som vart med om nåt liknande
klart jag inte vill att min katt ska fara illa. men man kan väl inte bara åka in utan att ha pratat med dem först eller?
dog er katt? men hur länge hade hon gått med det då?
Som sagt bor jag på glesbygden och jourfall kan man få åka 15 mil för att få hjälp med så jag tycker inte ni ska vara så fördömande. Ni måste väl ändå förstå att jag vill att min katt ska må bra.
Jag har pratat med veterinären nu. Hon sa att jag INTE behövde komma in med henne. Eftersom hon inte blöder eller har illaluktande flytningar nu så skulle jag avvakta. Ha lite extra koll på henne bara och se så att hon åt och drack och inte blev alltför slö . Jag vet inte vad jag ska tro men jag måste väl ändå lita på veterinären eller?
enligt henne så var det almäntillstånd och sånt som avgjorde plus att de får illaluktande flytningar eller blod även efter om det är någon fara. jag läste även om en annan som fått samma råd. Men jag kan ju inte göra så mycket annat än att ha uppsikt över henne.
Veterinären jag pratade med sa att antingen kunde det vara så att det bara var en. Eller så kunde det vara så att det bara var fel på en och att de andra stannar kvar och utvecklas vidare eller så kunde mamman komma att stöta bort resten av ungarna med.
Min kisse är som sagt ca 1 år. Hon verkar superpigg nu och springer runt och leker med de andra katterna. Svårt att hålla henne inne tom då hon vill ut och springa. Jag tycker ändå att man måste kunna lita på vad de på djursjukhuset säger. Känns som att man ska skämmas för att man har en bondkatt överhuvudtaget. Varför är ni så hårda?
självklart håller jag henne inne nu ett tag för att se så att hon fortsätter att må bra.
blossi jag har rådgjort med en vetrinär och litar på vad den säger. Du säger att katten ska dö hela tiden har du egen erfarenhet av det?
Nej hon reagerar inget konstigt om jag klämmer lite försiktigt på magen.
Jag vet att det låter egoistiskt men jag har alltid velat få vara med och föda upp en kull ungar. Men nu när det blev såhär får jag se hur det utvecklar sig om jag kanske struntar i det ändå. Jag har ju några potentiella bra hem till kissarna om det skulle bli några
Jag har tyvär ingen sjärttermometer men jag har tagit med en örontermometer enligt den hade hon ca 38
Det är full fart på henne och hon verkar må prima.