• Anonym

Hjälp! Min kille målar tåg..

Jag trodde han hade slutat.. Men icke.. Ultimatum fungerar inte. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hjälp! Min kille målar tåg..
  • Anonym (Taggen)

Men graffiti brukar ha en tendens att flytta in och hamna på duk när folk blir äldre. Graffitti är inte samma sak som klotter. Din kille håller på med klotter inte graffiti.
    När vi ändå snackar om att måla tåg så kan jag ju upplysa om att jag jobbar i stockholms tunnelbana som ordningsvakt och jag har gripit måååånga klottrare. Det är ytterst få som varit så gamla som din kille.

Visst måste man vara modig för att våga klottra när straffen är hårda, men de som är äldre har mer att förlora och är mer förståndiga än tonåringar det är därför de lägger av. (utom din kille då förstås)

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-03-27 08:42:48 följande:
    det är skillnad på småbarnen som kluddrar på väggar..
    Vad är det för skillnad? det kostar väll samhället lika mycket pengar? eller?
  • vampyria2
    Anonym skrev 2008-03-27 08:41:57 följande:
    Okey, jag hade ingen aning om att det här var så känsligt att folk skulle hoppa på mig. Jag vill inte göra slut och jag vill inte sätta min karl i fängelse. Jag vill inte att han ska måla pga att det är olagligt och han kan råka illa ut. Får uppenbarligen ingen hjälp av er. Att min man för övrigt är en kärlekfull pappa spelar tydligen ingen roll, jag ska bara lämna det jävla svinet. tack och hej
    Väldigt sällan som man hammnar i fängelse för en sån sak om man är ostraffad, knappt annars heller. Prata med en polis och hör efter vad som kan hända
  • TheDyingBride
    Anonym skrev 2008-03-27 08:43:22 följande:
    för min sons skull ska jag sätta pappa i fängelset?
    Jag tycker ju en vuxen karl borde kunna tänka längre och fatta vad han kan utsätta sin son för om han åkter dit.
  • Anonym
    Anonym (jojo) skrev 2008-03-27 08:43:12 följande:
    Han kanske har nå n slags 30 års kris? Vill vara ung igen och uppleva sina ungdomsdagar innan han blir gamal och grå? Vad är det för ultimatum du ställt? Grejjen med ultimatum är ju att man måste göra det man säger att man ska göra annars är dom ju meningslösa. Vad säger han om varför han är ute och ränner? Varför vill han inte sluta? Tänk om han åker dit utan att du anmäler honom, har han tänkt på det? Inte så kul för sonen kasnke att vara borta från sin pappa i 2 år??
    Ja alltså.. jag har ju nyss upptäckt det här, inte ens hunnit prata med honom. Men vi har nyss hittat tillbaka till varandra efter ett uppbrott på ungefär ett år.. Jag skulle aldrig skada min son på så vis att jag hipp som happ lämnar pappa igen nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-03-27 08:40:28 följande:
    Jag känner i princip hela sthlms graffiti scen, dom som har vuxit upp med det och stannat kvar.. det är inga småbarn som vågar måla tåg, det är för stränga lagar nu. snackar inte i nattmössan
    Här är det bara småungar. Och det passar dom, det är småbarnsfasoner.
    Kan du inte bara förklara för din karl att det han gör är rejält barnsligt och att han kanske ska köpa sig ett ritblock istället? Det borde ju ge lika mycket.
  • Anonym (tjo)

trodde också enligt rubriken att han satt hemma och målade modelltåg...

men om ni har ett fungerande förhållande osv varför bry sig? om ultimatum inte fungerar ändå.

• Anonym
    vampyria2 skrev 2008-03-27 08:44:31 följande:
    Väldigt sällan som man hammnar i fängelse för en sån sak om man är ostraffad, knappt annars heller. Prata med en polis och hör efter vad som kan hända
    well.. han är inte ostraffad. Och åker man inte in så blir det stora skadestånd.
  • RebelRose

Nej,jag tycker iallafall inte att du ska lämna honom..Det går inte att sätta sig ner o resonera med honom då?
    Vill han riskera att sitta på kåken o missa bitar av sin sons uppväxt för att det är så kul med tågmålning eller nått sånt.

I´ll try to be nicer if you´ll try to be smarter,
Svar på tråden Hjälp! Min kille målar tåg..