• KroonLundin

    Ungförälder vs äldreförälder

    Hej ! Jag vill bara skriva av mej lite då ja blivit väldigt illa behandlad mitt på ljusa dagen i en mataffär bland massa folk !

    Jag är 19(maj) Andreas är 21 o Nellie är 4 månader. Vi lever tillsammans älskar varann. Bor i söderköping. Har körkort. Har egna bilar(fina ska ja lägga till), jag är mammaledig och han jobbar. Vi lever precis som en vanlig svensson familj FAST 10 år yngre. Är det något fel ?

    Den här kvinnan som hoppade på mej var 41 år å väntade sitt 1 barn. Hon tittade snett på mej från tå till topp och vräker ur sej spydigt får du va ute med din lilla syster så här dax ?! klockan va 18:00.
    Ja skrattar till och säger det här är min dotter.och ler.
    Hon börjar prata högt o tydligt hur illa det är å va så ung o obetydlig och inte ens kunna ta ansva för sej själv när man skaffar barn hit o dit. jag blir så chokad ! va är detta för pyskiskt störda människa ? Folk tittar o skakar på huvvet. Hur i h*lvete kan en vuxen j*vla människa beete sej så. Så ja blir förbannad å hugger till baka jasså å du är hur gammal ? 41 svara hon.
    Jag fräser till och grattulerar till det kommande down syndrom barnet o frågar hur i helvete hon kan sätta en sån oskyldig litet barn till världen. Som inte har några rättigheter alls. Har själv en lilla syster med down syndrom så ja vet mycke väl va ja pratar om eftersom ja ä väl insatt i hennes situation o hjälper till med myndigheter osv. Så vet jag det ! Hon vill itne diskutera mera för hon tycker att det börjar bli lite känsligt nu.
    Innan hon går sin väg vill ja ge en ursäkt och håller tummarna för att allt ska gå bra. hon vänder sej om å pekar finger :O Jaa tänka sej. Jag ä fortfarande välidgt fundersam på om hon verkligen hade stabilt pyske för att skaffa barn !?

    Så vad tycker ni !? Hjälp mej bearbeta detta !

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-27 15:25
    Okey olika reaktioner. Jag tar inte åt mej av nått som ni skriver så inga diskutioner här inte. vill bara veta vad en del tyckte. Tack för alla svar !
    //Caroline

  • Svar på tråden Ungförälder vs äldreförälder
  • Spartacus

    en 40-åring som pekar finger?

    jag undrar varför du tar åt dig,
    hon är uppebarligen inte normalt funtad!

  • Goliz

    Helt otroligt att man kan säga något sånt. Hon verkar vara VÄLDIGT omogen för att vara över 40. Skulle mer kunna tippa på 13 eller något.
    Ta inte åt dig, dumma människor finns överallt och har åsikter om allting.

  • Isalel

    Sånna där kommer du alltid råka ut för, jag ser lyckligtvis tydligen äldre ut än vad jag är, så det är inte så många som reagerar på mig :) men lär dig att bara strunta i sånt!
    hon måste haft tonvis med grav.hormoner som sa något sånt för sånt får man inte vräka ur sig...Men är det så att dom gör det, så var "den bättre" av er och förklara lungt och artigt att du anser dig vara en alldeles utmärkt förälder till ditt barn! det räcker, du ska inte behöva stå tillsvars inför okända människor!

  • SIN74

    Det var ett illa opåhoppa vdenna människa. Det var helt onödigt! Men du hade ju inte behövt sänka dig till hennes nivå!
    VAd vet du om hennes situation. Hon kanske har försökt bli med barn i massor av år och nu blev det. Är det då rätt att gå på henne om att få ett ds-barn?
    Visst är det tufft att få ett barn med ds men det är också en oerhörd glädje attfå ett barn oavsett.

  • Yrslan

    Äh, strunta i idioter och var glad och stolt över din familj. Hade 2 barn innan jag fyllde 18 så jag förstårvhur du känner.

  • morsatill3

    Jag har aldrig varit med om att någon har sagt något om att jag är ung mamma. Men om någon någonsin skulle göra de så önskar jag att jag vore lika modig som du och sa som du gjorde :)

  • Mälaröbo
    morsatill3 skrev 2008-03-27 10:05:06 följande:
    Jag har aldrig varit med om att någon har sagt något om att jag är ung mamma. Men om någon någonsin skulle göra de så önskar jag att jag vore lika modig som du och sa som du gjorde :)
    Du måste skämta!!
    Om någon skulle bete sig så mot mig önskar jag att jag skulle förbli vuxen och säga ifrån på ett moget sätt!
Svar på tråden Ungförälder vs äldreförälder