Ungförälder vs äldreförälder
men vad är det att bete sej "moget" i en sån här situation? Har läst igenom tråden och det som slår mej är att om man ska bete sej "moget" så ska man ta emot skiten utan att bli arg eller fräsa tillbaka enligt många här. Jag tycker att man både för sin egen och sina barns skull gott kan försvara sej, och vissa människor kanske man bara gör en tjänst genom att bli lite arg på tillbaka och sänka sej till samma nivå, så att dom får känna på hur det känns!
tina83. Jag skulle aldrig stå ut med att någon ständigt klankade ner på mej på det där sättet, till en början hade jag förmodligen försökt vara vänlig men efter upprepade gånger hade jag förmodligen blivit arg och sagt precis vad jag tyckte, att hon själv inte hade några barn och att hon omöjligt kan veta hur det är att ha barn och att ni gör det ni anser är bäst för era barn och att ni,till skillnad från henne, faktiskt har barn och kan se hur dom påverkas av det ni gör och att alla barn inte är stöpta efter samma form, för vissa passar det bättre att lägga sej prick 19 varje kväll medans andra trivs med att få vara uppe med sina föräldrar vissa kvällar utan att bli lidande för det!
Som sagt var, jag tycker inte alls det är moget att ta emot en massa skit! Våga visa era barn hur man försvarar sej och att man inte ska låta andra trampa på en!