• ShootingStar

När fick era barn egen cykel?

Min stora tjej fyller 3 i sommar och jag vill köpa en cykel med stödhjul till henne nu i vår eller till sommaren. Men sambon säger att det är på tok för tidigt och att hon nog inte klarar av det än.
    Jag tror dock hon fixar det och komemr tycka det är jättekul...

Men när började era barn cykla med stödhjul???

Mamma till Världens Finaste små tjejer; Alicia och Isabell
  • Svar på tråden När fick era barn egen cykel?
  • mammabarnpappa

Min dotter har inte blivit så stor ännu, men när jag har kollat på såna cyklar har det stått att det är från 3år och då när dotter är 3år ska hon få en.

• mludvigs

Min son fick sin första riktigt cykel på sin 3-års dag. En liten söt cykel med stödhjul som han cyklar på utan problem!

• Vicki77

min kille cyklade med stödhjul före han va 2 år! och det dröjde inte länge förrän vi fick ta bort stödhjulen heller!
    nu är han tre ½ och cyklar perfekt!

köp en cykel!

• 2SmåPrinsar

Jag ska köpa en cykel med stödhjul till min son i tre-årspresent. Han provade en redan förra sommaren och klarade av det men då hade vi redan köpt en trehjuling som inte alls var kul.

JAg tycker inte det är för tidigt för din dotter.

• mamma till Alexander

Min son fick en cykel med stödhjul när han fyllde 2 år. Efter några veckor kunde han cykla på den utan problem. Han älskar sin cykel.

• Aros

Köp en cykel! Hon lär sig snabbt ska du se. Min son fick sin straxt innan han fyllde 3år, nu har den mest stått eftersom det är vinter men när han väl cyklar nu så går det undan.

• AnneSophie

Jacob var 3,5 år och Emmy fick sin cykel i början av mars och hon är 2,5 år. Hon cyklar som tjohejsan på den.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • ShootingStar

Okej, men då ska jag faktiskt ta å införskaffa en cykel till henne snart.
    Kan ju vara skönt att hon kan cykla sen på promenaderna så man slipper dra tunga tvillingvagnen med båda barnen i. kan man ju köra en vagn å stora tjejen på cykel istället. perfekt!
    Vi har varit i affären så alicia fått provsitta cyklar och hon verkligen älskar det!
    Funderade först på att skaffa till treårsdagen, men det blir i augusti å då går ju alla fina cykeltillfällen i vår och sommar till miste.
    Nej, nu ska jag tjata på sambon lite så tjejjan får sin cykel!!!

• AnneSophie
    ShootingStar skrev 2008-03-27 13:41:26 följande:
    Okej, men då ska jag faktiskt ta å införskaffa en cykel till henne snart.Kan ju vara skönt att hon kan cykla sen på promenaderna så man slipper dra tunga tvillingvagnen med båda barnen i. kan man ju köra en vagn å stora tjejen på cykel istället. perfekt!Vi har varit i affären så alicia fått provsitta cyklar och hon verkligen älskar det!Funderade först på att skaffa till treårsdagen, men det blir i augusti å då går ju alla fina cykeltillfällen i vår och sommar till miste. Nej, nu ska jag tjata på sambon lite så tjejjan får sin cykel!!!
    Fast tänk på att du kanske måste kunna putta henne eller åtminstone hålla i henne ibland (med en sådan där pinne). Så det är inte helt enkelt att gå med vagn och cykel. Men om du har ena barnet i sele/sjal eller liknande och tjejen på cykel så funkar det ju bra.  
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • ShootingStar

Jojo, det lär ju dröja lite innan hon kan cykla så pass bra själv. Men så småningom tänker jag.
    cykel är ju ett bra alternativ då hon inte vill sitta i vagnen allför ofta men ändå inte orkar gå jättelångt.

Svar på tråden När fick era barn egen cykel?