Inlägg från: ananda74 |Visa alla inlägg
  • ananda74

Hög risk för Downs syndrom

Jag hoppade över NUPP och tänker på direkt på FVP istället. jag litar inte på NUPP och deras gissningar. jag ville ha svart på vitt och är säker på att jag kommer att avbryta det hela om det visar sig att det är nåt fel på barnet. alla är vi olika och jag känner att jag inte orkar med det ansvaret. det är dessutom det första barnet och om det är handikappat kanske man inte orkar/vill skaffa fler och blir allmänt olycklig bara. kanske hade varit annat om jag redan hade 2eller 3 friska barn.

det har dessutom kommit nya siffror som visar att risken för missfall vid fvp endast är 0.13%. Läs själv detta: www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/03/03/risk-for-missfall-vid-fost/index.xml

• ananda74
    Helomas skrev 2008-04-23 15:25:01 följande:
    septemberknodd: Tack för ditt fina inlägg om ditt barn som fick DS och att det går bra att leva med ett sånt. Det finns ju massor av andra missbildningar ett barn kan få som ryggmärgsbråck t ex. Nu är det bara 2 dagar kvar och jag är mest apatisk över detta på grund av en pappa till barnet kommer med såna idiotiska kommentarer att han hoppas på att barnet har missbildningar. Det gör ont i mitt hjärtat när han säger det så han är inte välkommen på ul.ananda74: Jag hörde om det där att riskerna är inte så stora vid fvp som de har sagt tidigare. Så de som vill veta exakt så visst är det helt klart bättre än att göra ett Nupp där man bara blir förvirrad av siffrorna. När ska du göra detta? det kommer säkert att gå bra...de flesta barn föds ju friska.Nu ska jag ut i solen igen. Kram till er alla!
    Jag ska göra det på tisdag nästa vecka. "tyvärr" är vi inbjudna på fest dagen efter och sen fyller min pappa år dan därpå så det lär inte bli så mycket rent sängliggande, får försöka vila så mycket det går ändå. är nervös inför testet, dels eftersom alla blåser upp missfallsriskerna så mycket (skrämselpropaganda?) och för att man i 3-4 veckor ska gå omkring och vänta på svaret. usch - läskigt.
Svar på tråden Hög risk för Downs syndrom