Drömmer om tandlossning...Drömtydning
Visste inte vart jag skulle stoppa in den här frågan....
Men jag drömde om att ena hörntanden lossnade och den andra var lös??
Nån som är bra på drömtydning?
Visste inte vart jag skulle stoppa in den här frågan....
Men jag drömde om att ena hörntanden lossnade och den andra var lös??
Nån som är bra på drömtydning?
Jag hade en period där jag hade väldigt ont i käkmuskulaturen pga att jag bet i hop för mycket på natten. Då drömde jag mardrömmar om tandlossning...Har inte gjort det sen jag fick bettskena.
jag drömt bara det en gång.Drömde du flera gånger?
har drömt liknande drömmar...
Fast de var mer att jag bokstavligen tuggade sönder tänderna, för att det sedan växte ut nya på en gång...
Fick höra att det betydde att jag lade det gamla bakom mig och släppte in det nya i mitt liv..
Stämde ruggigt bra kan jag ju säga...
Så konstigt...så har jag också drömt förr... i perioder.
Typ att tänderna bara föll ur munnen. Men nu var det länge sen sist.
Spännande att se vad du får för svar.
TS: Ja jag drömde det flera gånger. Jag tappade tänder, tog jag i dom tex kunde dom bara fall sönder och så...Jätte hemskt!
Kollade lite på nätet nu och det verkar också kunna betyda att man mognar. Känns som en skum tolkning men...tja...det är ju ingen vetenskap direkt.
Jag har många ggr drömt att jag tappat mina tänder. När jag pratat med folk som "vet" har de sagt att detta kan symbolisera tex att man e rädd för att tappa kontrollen i sitt liv. Jag brukade drömma att änderna föll ur...att de först satt lite löst, o att jag försökte trycka tillbaka dem..asäckligt..
Jag har ofta haft drömmar om tandlossnig o de är de värtsa jag kan drömma om...Helt kallsvettig när jag vaknar..
Har hört att de kan betyda dödsfall men de har aldrig stämmt här iaf som tur är....
Kanske saker du har i ditt undermedvetna?
oj vad många svar...
Jag har hört att om man tappar framtänder så sker det dödsfall i familjen eller någon nära...men sen har jag hört att det kan betyda nåt annat också..
men detta var en tand i översta raden som var lös och jag rörde den och den lossnade..sen var samma tand på andra översta raden också lös
Kanske dags att förnya något i ditt liv? Byta jobb, börja utbilda sig, börja odla i trädgåren?
kanske det..är för tillfället arbetslös,har studieuppehåll från min utbildning,har funderat på starta eget men inga pengar.jag är rastlös.