Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Drömmer om tandlossning...Drömtydning

Anonym (dröm) skrev 2008-03-27 14:52:36 följande:
    Visste inte vart jag skulle stoppa in den här frågan....
    Ockult brukar vara bästa platsen för drömtydning.
    Anonym (dröm) skrev 2008-03-27 14:52:36 följande:
    Men jag drömde om att ena hörntanden lossnade och den andra var lös??Nån som är bra på drömtydning?
    Drömmar om tänder kan vara symboliska och betyda att man kanske upplever att man har svårt att stå på sig, eller säga ifrån, i verkliga livet. Man kanske är osäker, känner sig överkörd eller inte lyssnad på.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • AnneSophie

Kollade lite på nätet nu och det verkar också kunna betyda att man mognar. Känns som en skum tolkning men...tja...det är ju ingen vetenskap direkt.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • AnneSophie
    Lauri Quinn Loewenberg är amerikansk drömtydare och hävdar att mardrömmarna är tjatiga men välmenande hjälpare...

Tänderna lossnar
    * Du drömmer att du tappar tänderna och spottar ut dem – oftast symboliserar tänderna ord. Det är något du behöver säga. Tappar du bara tänderna (utan att spotta ut dem) kan det vara drömmens sätt att tala om för dig att du pratar utan att tänka dig för.

http://www.expressen.se/halsa/1.649091
  • AnneSophie
    Gute skrev 2008-03-27 15:09:55 följande:
    Nej, inte så skumt egentligen. Man går igenom olika utveckjlingsfaser i livet, i sjuårsåldern börjar man ju tappa tänderna, sedan gör man det fram till kanske 10 år. Man mognar. När man blir äldre tappar man tänderna igen.
    Ja, det är förstås sant.

...nu blir jag en gammal guuuuumma! *sjunger*
Svar på tråden Drömmer om tandlossning...Drömtydning