• larssonsophie

Vad för klippmaskin till hund?

Jag tänkte köpa en ny klippmaskin. Min hund är yorkshireterrier/pudel och har halvlockig tjock päls. Vilket märke rekomenderar ni? Maxpris ca 1200..

• Svar på tråden Vad för klippmaskin till hund?
  • väntar i Kina kön

Hej!
    Jag har 2 pudlar och bägge har olika pälsar trots att det är samma ras. Har köpt en mosar max och det är en dyr maskin och till den har jag olika skär MEN ena hunden går inte att klippa med maskinen(för svag) pg av hans tjocka kompakta päls. Försökt med glesar skär men det går helt enkelt inte så jag får använda saxen. Tiken klipper jag hur lätt som helst. Tycker att mosar maxen blir jätte fort hett så man får vara försiktig och ta pauser. Annars är det en jätte bra maskin till den hunden som har luftigare och tunnare päls.

Mosar maxen är jätte bra eftersom jag kan köra med kortare skär på kroppen och längre på benen. Plast skären är inte alls bra tycker jag

Köpte en billig maskin på jula och den är faktiskt bättre när man ska klippa kring tassar och ansikte. Nackdelen är att det inte går att få skär till den utan man måste använda plast för att variera i längs på pälsen.

Hoppas att du orkar läsa mitt långa meddelande......*ler

Svar på tråden Vad för klippmaskin till hund?