• Anonym (Huvudvärk)

Hjälp! Vilken pulserande huvudvärk jag har och ont i nacken

Har nyss varit förkyld så det kan det inte vara
    Jätte ont i bakhuvudet(pulserande) och i nacken, inte migrän.

Kan det vara blodtrycket?

• Svar på tråden Hjälp! Vilken pulserande huvudvärk jag har och ont i nacken
  • Lilla Frögurkan

Uuuh, jag kan få så ibland. Det är inte kul, jag kan inte göra annat än ta alvedon och gå och vila då..

• raspberryrevolution

ring sjukvårdsrådgivningen, man ska ta huvudvärk med nacksmärta på allvar.

• Majken
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2008-03-27 20:01:40 följande:
    Har nyss varit förkyld så det kan det inte varaJätte ont i bakhuvudet(pulserande) och i nacken, inte migrän.Kan det vara blodtrycket?
    Jag åkte på en virusrelaterad hjärhinneinflammation efter en förkylning och hade då en jävulsk huvudvärk som satt i nacken/bakhuvudet. Blev inlagd i några dagar, så ring sjukvårdsupplysningen och rådgör med dom!!!
    Love my M-girls
  • josida

Tycker givetvis att du ska ringa och kolla, men oroa dig inte, behöver inte vara nåt allvarligt.

Själv får jag då och då en djävulsk tryckande huvudvärk som kan sitta i nacken och/eller pannan. Jag fick diagnosen spänningshuvudvärk, jobbigt, men ofarligt.

• limaluma

Jag har haft så förut, men har då fått hjälp av mitt ex som är massageterapeut/kiropraktor, ibland kan det vara låsningar eller spänningar som behöver justeras bort...eller hur man nu kallar det Och det har hjälpt mig.

men självklart är jag ingen expert, så rådgör med sjukvården om du känner dig osäker, som de andra tipsade om. kan ju vara nåt annat med.

• Anonym (rosa)
    Svar på #4
    josida skrev 2008-03-27 20:10:08 följande:
    Tycker givetvis att du ska ringa och kolla, men oroa dig inte, behöver inte vara nåt allvarligt.Själv får jag då och då en djävulsk tryckande huvudvärk som kan sitta i nacken och/eller pannan. Jag fick diagnosen spänningshuvudvärk, jobbigt, men ofarligt.
    Samma här,har levt med det i många många år,det recept fria läkemedlet Eeze är det enda som hjälper mig när jag inte vill ta mina starkare migrän tabletter.
    men självklart ska du ringa o kolla om du är orolig o värken håller i sig...
Svar på tråden Hjälp! Vilken pulserande huvudvärk jag har och ont i nacken