Inlägg från: Tozzis |Visa alla inlägg
  • Tozzis

MRSA

Har någon kommit hem med ett barn med detta baciller? Hur gick det och vad gjordes? Hur mycket städande gjorde ni? Med sprit? Det skall tvättas en hel del..hur gjorde ni? Blev ni smittade av ert barns baciller? Jag har tusen frågor efter detta hrar upptäckts hos vårt barn....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-22 20:20
    Jag kan berätta ifall någon är i samma sits som vi var att det tog 10-11 månader innan det var helt borta. Vårt barn är numera helt frisk.

• Svar på tråden MRSA
  • Tozzis

Jag kan rätt så bra vad som gäller i sjukvården men vad gör folk hemma? Jag skall ringa i morgon och höra men trodde kanske någon visste här!

• Tozzis

Tack för all informationen. Det är visst olika helt enkelt. Fick reda på idag att vi inte skulle göra mer än vi brukar med hygienen hemma och att använda sunt förnuft.

• Tozzis

Du har svarat på en gammal tråd från mars -08. Min son är idag helt frisk. Det tog ca 11 månader.

Ingen aning om man får det om man har det då det aldrig kollas det förrän ni kommer hem. Fråga ev hos er adoptionsförening om ni vill veta mer. De bör veta.

• Tozzis

Mamma till V 08: Haha..ingen fara..här nere i södra Sverige är de supernoga. Han släpptes inte förrän han var helt frisk...och det var efter massor av odlingar! Det var tufft att få vara med om sånt som du och jag har.För vår pojk gick det också fram också tillbaka tills det slutligen var borta. Vi fick veta att det ses olika mellan landstingen då vårt var visst det strängaste i Sverige...vilket jag tyckte många gånger var väldigt orättvist ,men nu är det skönt- vi tänker inte ens på det.

Många människor lever med bakterien hela livet i Sverige utan att veta om det.

chatnoir: bra svar..jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

GreenGal : Skönt att du har fått svar. Man kollar inte någon förrän man är hemma igen precis som vi ( chatnoir och jag)  skrev....och är din man bara lite noga med hygienen och har ett normalt immunsförsvar så är det ingen större risk. Kul att han fått ett jobb som han trivs med- sånt är guld värd. Lycka till med adoptionen!

Sjukvården behandlade oss som att vi var pestsmittade och sjukhusfolk som inte jobbar direkt med infektionssjukdomar är dåligt påläsa och är superrädda märkte vi. Bla fick vi ett väldigt dåligt bemötande av BVC....men tack och lov allt det där  har jag glömt idag!

• Tozzis

Vad jag kan förstå är det lättare för vuxna att det kan blomma upp igen, som fått det som vuxna...vi har fått order att sluta tänka på det.

Svar på tråden MRSA