Mamma till V 08: Haha..ingen fara..här nere i södra Sverige är de supernoga. Han släpptes inte förrän han var helt frisk...och det var efter massor av odlingar! Det var tufft att få vara med om sånt som du och jag har.För vår pojk gick det också fram också tillbaka tills det slutligen var borta. Vi fick veta att det ses olika mellan landstingen då vårt var visst det strängaste i Sverige...vilket jag tyckte många gånger var väldigt orättvist ,men nu är det skönt- vi tänker inte ens på det.
Många människor lever med bakterien hela livet i Sverige utan att veta om det.
chatnoir: bra svar..jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
GreenGal : Skönt att du har fått svar. Man kollar inte någon förrän man är hemma igen precis som vi ( chatnoir och jag) skrev....och är din man bara lite noga med hygienen och har ett normalt immunsförsvar så är det ingen större risk. Kul att han fått ett jobb som han trivs med- sånt är guld värd. Lycka till med adoptionen!
Sjukvården behandlade oss som att vi var pestsmittade och sjukhusfolk som inte jobbar direkt med infektionssjukdomar är dåligt påläsa och är superrädda märkte vi. Bla fick vi ett väldigt dåligt bemötande av BVC....men tack och lov allt det där har jag glömt idag!