Inlägg från: Thi 08 |Visa alla inlägg
  • Thi 08

MRSA

Men usch nu kommer jag här och spoilar igen. Det ligger på mng latent i kroppen och kan bryta ut igen fast man odlat negativt. Man säger väl att efter 5 negativa odlingar är bakterierna förmodligen borta, men att man fortsätter gå på odlingar. Eller har de släppt er helt efetr neg odling. Iaf är det så i Sthlmsområdet. Min dotter var helt negativ vid en odling, vid nästa var de "tillbaka" eller hur man ska säga, med tanke på att det kan vara borta på odlingsställena men ändå finnas på andra ställen där man inte odlar. Usch vad negativ jag verkar som människa nu.

• Thi 08

Vi fick också ett bedrövligt bemötande av BVC och på vårt team jagar de min dotter i väntrummet och "skäller" på mig som förälder att hon inte får röra saker trots att jag poängterat att de då får ge oss sista tiden på dagen och sedan sprita av sakerna. Jag kan inte hålla reda på en tvååring och säga till henne att hon inte får röra leksakerna........resultatet blir ju att hon rullar runt på golvet i ilska och att läkarbesöket redan innan vi kommit in på undersökningsrummet kommer gå käpprätt i *pip*.

Här i Sthlm anses man vara smittbärare trots att man testat negativt och då tänker jag att det ju kan blomma upp igen. Skönt att han nu är frisk. Här hr det varit negatit vid ett tillfälle för att sedan komma tillbaka.

Svar på tråden MRSA