• Sniglar och Krut

Är Livets Ord en sekt?

Mitt svar är JA. Jag är Uppsalabo och har besökt Livets Ord flera gånger av ren nyfikenhet. En mycket märklig församling.
    Sekt, indeed.

Här kan man läsa om Livets Ord på Wikipedia
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Livets_Ord

Här är Livets Ords egen hemsida
    http://www.livetsord.se/default.aspx?idStructure=4631

Vad en sekt är enligt Wikipedia
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sekt

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Livets Ord en sekt?
  • Free Spirit
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 17:25:52 följande:
    Nej, jag menar att han är kåt på pengar eftersom han han har sett till att köpa sig allt från flygplan till feta villor genom åren.Det kostar att ligga på topp.
    Og da vet du bestemt at det er forsamlingens penger som har gått med?
    For det er jo det du hentyder til eller?

Ligge på toppen? Sukk..Etter som jeg har fått med meg så reiser Ulf verden rundt..for å formidele evangeliet..og da kan det etter mitt syn være lurt med et eget fly..eller en god bil å kjøre i..merkligt så misunelig folk er på pastorer..detter jo ingen nyhet..samme leksa verden over.
  • Sniglar och Krut
    Free Spirit skrev 2008-04-01 17:32:34 följande:
    Og da vet du bestemt at det er forsamlingens penger som har gått med?For det er jo det du hentyder til eller?Ligge på toppen? Sukk..Etter som jeg har fått med meg så reiser Ulf verden rundt..for å formidele evangeliet..og da kan det etter mitt syn være lurt med et eget fly..eller en god bil å kjøre i..merkligt så misunelig folk er på pastorer..detter jo ingen nyhet..samme leksa verden over.
    Nej, det är nog inte församlingens pengar han lever lyxliv för.
    Han har nog vunnit på triss. Eller på Bingolotto, kanske färgfemman.

Enligt Ulf själv är det ju "anonyma donationer" från medlemmar.
    Och eftersom dom är anonyma så kan han ju inte redovisa vilka dessa miljardärer är som vräker miljoner över honom.
    Praktiskt.
  • Sniglar och Krut
    Free Spirit skrev 2008-04-01 17:32:34 följande:
    Og da vet du bestemt at det er forsamlingens penger som har gått med?For det er jo det du hentyder til eller?Ligge på toppen? Sukk..Etter som jeg har fått med meg så reiser Ulf verden rundt..for å formidele evangeliet..og da kan det etter mitt syn være lurt med et eget fly..eller en god bil å kjøre i..merkligt så misunelig folk er på pastorer..detter jo ingen nyhet..samme leksa verden over.
    Misunna?
    Jag skiter väl fullständigt i hans bankbok, det är inte mina pengar han lever för.
    Men jag tycker synd om människor som inte förstr att pengarna de skänker till LO på uppmaning av Ulf och övriga pastorer, inte alls når lika långt som de säger alla gånger.
    Utan att det är dessa pengar som betalar för privatplan och villor.
    Vore ju sunt av honom att vara ärlig i alla fall.
  • Free Spirit
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 17:36:57 följande:
    Misunna?Jag skiter väl fullständigt i hans bankbok, det är inte mina pengar han lever för.Men jag tycker synd om människor som inte förstr att pengarna de skänker till LO på uppmaning av Ulf och övriga pastorer, inte alls når lika långt som de säger alla gånger.Utan att det är dessa pengar som betalar för privatplan och villor.Vore ju sunt av honom att vara ärlig i alla fall.
    Og du har full oversikt over hvor pengene går..noen kilde til hvor du har hentet denne rapport? Eller bare gissar du?
  • Adoniram

Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 15:23:11 följande:

Jag tar mig friheten och svarar.En smilfink som ljuger folk fulla för att han är kåt på pengar.
    Kände karismatiska sektledare är: Jesus, Muhammed, Moses, Paulus.

Tycker du själv att din definition på en karismatisk ledare stämmer
  • Sniglar och Krut
    Adoniram skrev 2008-04-01 18:55:48 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 15:23:11 följande: Kände karismatiska sektledare är: Jesus, Muhammed, Moses, Paulus.Tycker du själv att din definition på en karismatisk ledare stämmer
    JAG upplever Ulf Ekman som vidrig.

Församlingen upplever Ulf Ekman som en godhjärtat, karismatisk, fantastisk person.
  • Sniglar och Krut
    Free Spirit skrev 2008-04-01 17:40:41 följande:
    Og du har full oversikt over hvor pengene går..noen kilde til hvor du har hentet denne rapport? Eller bare gissar du?
    Nej, jag har inte full översikt över var pengarna går.
    Jag kan ju bara gissa hurvida det är sant att Ulf Ekman köpt privatplan och villor för pengar han fått av anonyma medlemmar, eller om han sett till att plocka ut rejäla löner.
    jag kan bara gissa.
    Jag gissar vilt.
  • Adoniram

Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 19:15:44 följande:

JAG upplever Ulf Ekman som vidrig.Församlingen upplever Ulf Ekman som en godhjärtat, karismatisk, fantastisk person.
    Vad du, jag eller någon annan anser, spelar en mindre roll när man ska definiera en karismatisk ledare. Låt oss hålla oss till ords betydelse och inte känslor.
  • Sniglar och Krut
    Adoniram skrev 2008-04-01 19:20:11 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-01 19:15:44 följande: Vad du, jag eller någon annan anser, spelar en mindre roll när man ska definiera en karismatisk ledare. Låt oss hålla oss till ords betydelse och inte känslor.
    Men det är ju självklart en smaksak om man anser att han passar in där eller inte, det är det som är min ponäng.
    En som är karasmatisk för mig behöver inte vara det för andra, och tvärtom.
Svar på tråden Är Livets Ord en sekt?