• Sess82

Vad gäller vid igångsättning (HF)?

Ska ställa mina frågor rakt på sak.

Hur har ni upplevt era igångsättningar?
    Vart förlossningen utdragen?
    Hur satte man igång er?
    Om det slutade i snitt, efter hur lång tid fick ni det?

Kort fakta.
    Jag har fått havandeskapsförgiftning och får besked runt 8 idag om vad som kommer hända. Läkaren tog nya prover igår och utefter dom ska beslut tas om igångsättning. jag har bara förberett mig på en vanlig naturlig förlossning och är plötsligt skraj... Behöver lite lugnande ord. Har inte blivit undersökt så jag vet ej om tappen är det minsta mogen ännu... Någons om kan förklara lite om vad som kan komma att hända?

BF april 2008
  • Svar på tråden Vad gäller vid igångsättning (HF)?
  • Danska

min mamma har blivit igångsatt med 3 av fyra barn. det har varit planerat och det har gått mycket bra. ingen skilnad mellan igångsättningarna och det vanliga förlossningen.

det kommer gå bra för dig och din baby.

Lycka till och många styrkekramar.

• Sess82

Tack Danska! Behöver lite peppenade ord!

BF april 2008
  • Sess82

Nu ringde läkaren. Mina prover var lite bättre än dom som togs i tisdags men ett av dom var fortfarande dåligt. Men ingen åtgärd just nu utan jag får vara hemma och vila. Blir jag sämre får jag uppsöka förlossningen under helgen sa hon.

Hör ändå gärna från fler hur era igångsättningar gick.

BF april 2008
  • Nuttis

Blev igångsatt pga smärtsamma förvärkar o hf. Fick en ballongkateter som gjorde att man mogna. Från att jag fick katern insatt tills bebis var född var ca 8 timmar,behövde inge värkstimulerande dropp. Dock 3:e barnet,förlossningsberättelse finns i min blogg...

• Danska

Toppen,

Allt blir bra ska du se. Jag går till jobbet nu glöm inte att uppdatera.

Sess82 skrev 2008-03-28 08:26:13 följande:
    Nu ringde läkaren. Mina prover var lite bättre än dom som togs i tisdags men ett av dom var fortfarande dåligt. Men ingen åtgärd just nu utan jag får vara hemma och vila. Blir jag sämre får jag uppsöka förlossningen under helgen sa hon.Hör ändå gärna från fler hur era igångsättningar gick.
  • Sess82
    Danska skrev 2008-03-28 08:34:55 följande:
    Toppen, Allt blir bra ska du se. Jag går till jobbet nu glöm inte att uppdatera.
    nejdå, har kvar tråden under favoriter och skriver om det händer något nytt, annars kan du följa på min sida och i bloggen. :)
    BF april 2008
  • Miss Finland

Sess82- Hoppas allt går bra för dig!

Jag själv önskar mig en igångsättning pga. rädsla att något ska hända babyn de sista veckorna... Men,men...!

P.S Hur vet man om man har havandeskapsförgifting?

• lillLilja

Min första förlossning startade av sig själv o tog runt 12h, utdragen krystning utan riktiga värkar. Ett klipp o ett jäkla tryck på magen så var grabben ute. Ska tillägga att han var fem veckor tidig.
    Min andra förlossning blev igångsättning pga av att jag gått o läkt fostervatten i 2 veckor.
    Denna gång hade jag 4,5 vecka kvar till BF.
    De satte dropp kl.12.00, riktigt onda värkar startade vid 17.30 o kl. 20.10 var sessan född.
    Skulle jag föda barn igen skulle jag föredra en igångsättning.
    Så lycka till!

*** Karl & Tuva = kärlek ***
  • Sess82
    Miss Finland skrev 2008-03-28 11:43:11 följande:
    Sess82- Hoppas allt går bra för dig!Jag själv önskar mig en igångsättning pga. rädsla att något ska hända babyn de sista veckorna... Men,men...!P.S Hur vet man om man har havandeskapsförgifting?
    Symptom för HF är
    -högt blodtryck
    -huvudvärk
    -ömhet mellan revbenen
    -flimmer för ögonen
    -äggvita som läcker ut i urinen
    -överdriven svullnad
    -snabb viktuppgång
    -dåliga blodvärden

Det är dom symptomen jag har iaf.
    BF april 2008
  • gemelie

Jag blev igångsatt.
    Kl. 9 pickade de hinnan och vattnet forsade ut, 13.38 föddes lilla Hugo, så det behöver inte bli alltför utdraget, jag var bf +10...

Svar på tråden Vad gäller vid igångsättning (HF)?