Inlägg från: ludenben |Visa alla inlägg
  • ludenben

Jävla helvetes skitgrannar!!

klockan 23 enigt vårt hyreskontrakt

lindalinda skrev 2008-03-28 21:03:05 följande:
    Det ska väl vara tyst efter 22 tiden enligt reglerna.Dom måste komma överrens med grannarna först att det är okej att dom spelar musik till 00. Och det har dom ju uppenbarligen inte gjort..
  • ludenben

jag tycker att det är bra att de sätter upp en lapp. Litre får man tåla som granne. Men om det går till överdrift eller håller på halva natten då får man säga ifrån. Men om man inte kan tåla ljud kanske lägenhet inte är den bästa lösningen?? sen får man väga in att hur ofta stör grannen med musik? Är det ofta så blir man tillslut irriterad men är det sällan och grannen dessutom har lappat trapphuset så kanske man är lite väl överkänslig??

• ludenben

jo men jag menade inte att man skulle söka en annan bostad om grannen väsnades. Vad jag menade var att om man är så känslig att vit ETT tillfälle inte tåla det, då kanske lägenhet inte passar just den individen. Om man har grannar som väsnas ofta får man klaga. Man kan ringa på grannens dörr och be de sänka vid en engångsföretelse och sen är det inte mer med det.

Åsa skrev 2008-03-29 12:43:55 följande:
    ludenben: Kunde jag inte höra min egen TV skulle jag nog bli irriterad även om det var en engångshändelse. Annars håller jag med om att man kan visa lite tolerans. Dock tycker jag fler med dig har lite bråttom att tycka att man ska söka sig annan boendeform om man inte "tål ljud". I flerbostadshus får man givetvis acceptera normala ljud men extremt högljudda fester hör knappast dit. Har själv bara "drabbats" av sådant vid enstaka tillfällen, och jag har bott i lägenhet i hela mitt liv. (Visst har jag grannars som hör/t/s ibland men det finns ju gradskillnader.) Skulle nog bli aningen irriterad om någon föreslog att jag skulle flytta ut till bilpendlingskrävande vischa (för ett /rad/hus här i trakten lär man inte få under tre-fyra miljoner) om jag bad grannen skruva ner musiken lite.
  • ludenben

men jag håller med... jag har aldrig hög musik och då menar jag aldrig men inte är jag en gnällspik å springer och klagar för en engångsgrej. Tycker grannar som gnäller för inget är jobbiga gnällspikar som är bittra över sitt eget liv. Ingen får ha kul om inte de själva har det

Gokoglan skrev 2008-03-29 15:32:31 följande:
    Lost in universe skrev 2008-03-29 12:54:01 följande:Håller med!klarar man inte av att grannarna kan fira till det nån gång så kan man nog bosätta sig där man minst utsätter sig för sådant!Alla har väl en rätt att få svira till det i sin egen bostad !typiskt svenne beteende alltså!lugn o ro dygnet runt o gud vete om de råkar ha lite kul....
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!