Inlägg från: mintchocolate |Visa alla inlägg
  • mintchocolate

Jävla helvetes skitgrannar!!

En helg gör väl ingenting? Har för mig att man får ha mer överseende just på helgerna dessutom.
    Jag är själv ingen "festare", men om min granne har fest EN gång på en helg så får jag försöka stå ut med det.
    Däremot tycker jag det var lite väl att du inte kunde ha TV:n på. Det skulle inte jag heller tolerera. Man behöver ju inte spränga sönder sina egna och grannarnas öron för att man ska ha fest. Om det bara var det du reagerade på så förstår jag dig.

• mintchocolate

Jag tycker också att du låter väldigt arg Ina. Varför bemöta inläggen emd sådan ilska och kalla folk idioter?

• mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 20:09:07 följande:
    Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut. Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag. Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
    Okej, såg så otroligt mycket ilska i dina inlägg bara. Fast jag måste hålla med om att det var en del pikar i andras inlägg också.

Som jag skrev (så jag tillhör inte "alla") förstår jag att du blev irriterad när du inte hörde TV:n. Så högt behöver man faktiskt inte ha när man bor i lägenhet.
    Jag tycker inte heller att man ska flytta ut i skogen för att andra stör, det får den som stör göra.
    Dessutom tycker jag inte det är ens skyldighet att ringa på hos grannen och berätta att den stör. Vem vem hur grannen är?

Det jag reagerade på är att det faktiskt skedde på en helg. Jag har hört (men kan ha fel) att man får stå ut med lite mer på en helg än en vardag.
    Om inte grannarna har upprepande fester var eller varannan helg så tycker jag ändå att man kan unna dem en ynka fest. Dock inte med för hög ljudnivå, vilket det var i ditt fall! Höras lite är okej för mig på helgen, men de behöver ju inte skrika sönder sina halsar och spela sönder sina öron. Det är INTE okej i hyreshus!

Själv hatar jag suparfester, tycker det är fjantigt med vuxna människor som super sig fulla, men det är inte bara jag som bor här, så jag får helt enkelt tolerera att de beter sig som apor ibland. Vilket de i och för sig inte gör längre.

Men som sagt, svårt att yttra mig i ditt fall då jag inte var där. Kan ju bara utgå från ditt inlägg. Jag kanske hade blivit lika irriterad som dig, vem vet?
  • mintchocolate

Ina69

Tror att många skriver att du klagar för att du skrev att du skulle ringa störningsjouren. Då tar man dig ju på orden. vi kan ju bara skriva utifrån det du berättar om dig själv.
    Om det var så högt hela tiden att du inte hörde TV:n ser jag väl inget fel i att ringa dem, även om jag inte var där och kunde bedöma situationen. Ringde du dit?

• mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:08:15 följande:
    Ja, jag fattar påängen i ditt inlägg.Fattar DU påängen med att hyra en lokal om man bor i FLERFAMILJSHUS, dvs lägenhet, när man ska hålla en stor fest?!Är det överhuvudtaget NÅGON som fattar pOängen med att vara smart nog att ta den hänsynen till sina grannar???
    Det ser du väl, du har ju fått en del svar där folk håller emd dig.
  • mintchocolate

Måste bara fråga.
    Tycker ni inte att det är lite skillnad om det är helg eller vardag? Jag menar inte att man ska skrika och gapa och ha så pass högt på att man inte hör sig själv tänka, men om det inte låter så mycket, bara lite?

Jag har väldigt svårt för grannar som stör, men är det helg så tycker jag man kan ta lite mer än på vardagen. Man kanske hör lite dov musik och grannar som pratar? Eller tycker ni det ska vara knäpptyst klockan 22.00 även på en lördag?

• mintchocolate

Jag förstår inte varför så många säger att man ska ringa på hos grannen.
    Inte ens en vakt gick ensam upp till mina grannar. Han gick och hämtade förstärkning. Då var det vanliga ungdomar som var fulla, men vad vet vi om hur hotfulla de är eller inte?
    Tycker snarare det är lite naivt att ringa på hos grannar man inte känner.
    Störningsjouren ringer väl bara på om det låter väldigt mycket? Då borde ju grannen veta om att han stör, så det är ju inte så att han får värsta chocken om de ringer på.

• mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 17:38:09 följande:
    NU kan jag ju inte prata för alla andra; men för mig personligen så har jag inget emot om grannarna har fest. Jag har aldrig i något av mina inlägg skrivit något sånt. Det jag vänder mig emot är musikvolymen som sällan eller aldrig är låg. Om man ska ha en fest som man vet riskerar bli högljudd, fattar jag faktiskt inte varför man tvunget måste ha den hemma.Dov musik och grannar som pratar hör jag dygnet runt här, och det har jag som sagt inget emot alls. Grannen väggivägg har sitt vardagsrum mot vårt sovrum, jag somnar ofta till deras tv och småprat. Knäpptyst klockan 22.00 behöver det heller inte vara. Men jag ska kunna höra min tv, jag ska kunna sova om jag behöver och mina barn ska kunna få somna tryggt utan änglsan.Sist men inte minst så är det inte helg för alla bara för att dagarna heter fredag-lördag och söndag. Mitt arbete innebär oftast långa arbetsdagar just på helgerna och jag är oftare ledig två dagar i sträck mitt i veckan....Så är det många som har det, och det kanske kan vara något att tänka på??
    Nu frågade jag i och för sig allmänt, så det var inte riktigt till dig personligen.
    Jag ville veta eftersom jag och mina vänner inte dricker alkohol och riskerar därför aldrig att bli fulla, tappa omdömet och skrika som vildar.
    Hög musik har jag aldrig på, men som sagt, är vi många, hörs ju säkert pratet.

jag vet att folk jobbar helg, jag har själv gjort det, men någon gång måste man få låta lite mer och då är det mer accepterat på helgerna.
  • mintchocolate

Earth Angel skrev 2008-03-31 17:42:11 följande:

Om det inte är några ytterligheter förstår jag inte varför man inte ska kunna prata med folk? Där jag bor nu är det en granne som klagar på oss; att vi ska typ ha fest varje helg osv fast det inte stämmer (förmodligen låter det någon annanstans ifrån men eftersom han vägrar komma upp och säga till oss direkt eller höra efter så fattar han inte det). Vår värd har sagt till honom själv (har pratat med min bovärd) att han ska komma upp och prata med oss och höra efter istället för att ringa dom men det gör han inte. Så till och med värdarna brukar rekommendera att man ju ska kunna prata med varann. Har inte folk varit hotfulla så ska man väl kunna prata med folk direkt?
    Som jag skrev, gick inte ens vakten upp själv.
    Visst, vill man gå upp och prata med grannen, så gör det, men alla vågar inte det helt enkelt.
  • mintchocolate

För att vara OT, så skålar vi alltid i läsk

• mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 17:46:53 följande:
    Nä, du frågade inte mig personligen, men när jag svarar kan jag ju bara svara för mig själv....eller hur?
    Absolut, reagerade bara på denna mening från dig:
    "Jag har aldrig i något av mina inlägg skrivit något sånt."

Då lät det som att jag hade hoppat på dig av någon anledning, vilket jag inte gjorde då jag ställde frågan till alla.
  • mintchocolate
    nilshugobollträ skrev 2008-03-31 17:47:09 följande:
    håller med ! och oftast blir d motsatt effekt om man själv ringer på.
    Ja, man vet ju aldrig vem som står på andra sidan!
  • mintchocolate
    nilshugobollträ skrev 2008-03-31 17:51:29 följande:
    *haha* nä men jag sa till mina grannar för ett tag sedan eftersom att min dotter inte kunde sova pga deras musik ! o då spelar man FÖR högt, o massor me spring o skrik i trappan, det slutade med att vi blev väldens ovänner o högtalarna åkte ut i trappan...
    Men jösses! Det där lät otäckt!
  • mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 18:48:12 följande:
    Earth Angel skrev 2008-03-31 18:31:12 följande:
    Ja, det var ju inte meningen att skriva något i min egen tråd. Sorry. Ska inte upprepas.
    Det där var väl ändå onödigt och otrevligt skrivet.
  • mintchocolate

TS

I din summering av tråden glömmer du de som är på din sida. Tycker nog det är hälften hälften, så att nästan alla tycker det är helt okej att störa sina grannar har du tolkat helt fel.

• mintchocolate

familjen K skrev 2008-03-31 19:16:10 följande:

Men TS, hur kan du trivas med dina grannar om de är så farliga att du inte törs prata med dem. Om jag bodde med mina barn i ett flerfamiljshus med människor runt omkring mig som jag var så rädd för så skulle jag definitivt INTE trivas. Men man är ju iofs olika... Själv har jag både sagt till grannar och själv blivit tillsagd när ljudet varit för högt, det har gått jättebra med sänkt musik som lösning åt båda hållen Inga sura miner alls och inga behov av livvakter
    Om folk är onyktra kan de tappa omdömet. Nu vet jag inte om TS grannar var det och även om man inte är rädd för sina grannar, kanske man inte vill gå upp och stöta sig med vem som helst.
    Det spelar inte alltid någon roll att man är trevlig, folk kan ta det fel.
  • mintchocolate
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 19:26:55 följande:
    Ja, det har du rätt i, jag glömde dom som håller med i resonemanget jag fört.För mig är det skrämmande många som tycker det är okej att störa grannarna med en fest, i en perfekt värld hade många fler varit villiga att ta den hänsynen jag efterlyser, genom att hyra en lokal att festa i.
    Såg din tilläggskommentar nu, bra.
  • mintchocolate
    smoothiz skrev 2008-04-01 16:16:59 följande:
    nej klart att jag inte dör men jag accepterar inte att störas, så enkelt e det! e musiken så hög att man störs rejält så e det inte JAG som e egoist utan dom som spelar så förbannat högt!
    Håller med!

Bara för att det finns en regel om att det ska vara tyst efter 22.00, (eller vad det nu kan vara) betyder det inte att man får väsnas hur som helst innan dess.

Varför skulle man vara egoistisk för att man inte vill bli störd av sin granne? Det är väl ändå den som stör som är egoistisk, som inte kan respektera sina grannar.
    Lite ljud får man självklart tåla i en lägenhet. Som TS skriver gillar jag att höra mina grannar, det är en trygghet. Däremot ska det ju vara på en normal nivå.

Mitt inlägg riktades inte bara till smootiz.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!