dottermorochmormor skrev 2008-03-29 20:09:07 följande:
Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut. Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag. Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
Okej, såg så otroligt mycket ilska i dina inlägg bara. Fast jag måste hålla med om att det var en del pikar i andras inlägg också.
Som jag skrev (så jag tillhör inte "alla") förstår jag att du blev irriterad när du inte hörde TV:n. Så högt behöver man faktiskt inte ha när man bor i lägenhet.
Jag tycker inte heller att man ska flytta ut i skogen för att andra stör, det får den som stör göra.
Dessutom tycker jag inte det är ens skyldighet att ringa på hos grannen och berätta att den stör. Vem vem hur grannen är?
Det jag reagerade på är att det faktiskt skedde på en helg. Jag har hört (men kan ha fel) att man får stå ut med lite mer på en helg än en vardag.
Om inte grannarna har upprepande fester var eller varannan helg så tycker jag ändå att man kan unna dem en ynka fest. Dock inte med för hög ljudnivå, vilket det var i ditt fall! Höras lite är okej för mig på helgen, men de behöver ju inte skrika sönder sina halsar och spela sönder sina öron. Det är INTE okej i hyreshus!
Själv hatar jag suparfester, tycker det är fjantigt med vuxna människor som super sig fulla, men det är inte bara jag som bor här, så jag får helt enkelt tolerera att de beter sig som apor ibland. Vilket de i och för sig inte gör längre.
Men som sagt, svårt att yttra mig i ditt fall då jag inte var där. Kan ju bara utgå från ditt inlägg. Jag kanske hade blivit lika irriterad som dig, vem vet?