Inlägg från: DropDeadUgly |Visa alla inlägg
  • DropDeadUgly

Jävla helvetes skitgrannar!!

TS: Jag är helt på din sida! Jag vill ha det tyst och lugnt hemma, veckans alla dagar. Högljud fest har man inte om man bor i lägenhet, svårare än så är det inte. Vill man ha fest med hög musik hyr man en lokal. Störs jag av mina grannar ringer jag på oavsett dag eller tid. Jag förutsätter att mina grannar ringer på hos mig/oss om vi stör, men detta har ännu aldrig inträffat! Vissa av oss kan tydligen det här med att visa hänsyn andra inte!

Och nej man ska inte behöva flytta till ett torp i skogen för att få ha det tyst hemma - däremot kanske de som anser sig ha rätt att väsnas borde tänka över det alternativet! För det kan ju bara inte vara rimligt att i en uppgång med säg 14 hushåll och ett hushåll som stör ideligen att 13 andra hushåll ska behöva byta boendeform? Sjukt resonemang!

• DropDeadUgly

Hörselskydd/öronproppar? Tror du på fullaste allvar att det hjälper det allra minsta? Dels hörs musiken igenom, spelar ingen roll vilka hörselskydd du använder sen känner man ju musiken i kroppen.

• DropDeadUgly

Kanske du har det så där du bor, men alla har det inte så. Många av oss har väldigt hänsynslösa grannar och det är fruktansvärt jobbigt och tärande. Det tar så mycket energi som man hade kunnat använda till nå't bättre.

• DropDeadUgly

I 3 års tid hade jag grannar under mig som väsnades hela tiden. Hela jävla tiden höll de på. Det fanns ingen tid på dygnet man var säker. De kunde sätta på musik 0715 en söndagmorgon, ha fest en torsdagskväll eller varför inte sitta uppe hela natten och skräna en måndagsnatt? Jag kan säga att varken öronproppar eller musik i lurar gjorde att jag slapp deras jävla oväsen.

Jag pratade med dem, vädjade, bad och skrev brev som jag la i deras brevlåda. Men inte blev det bättre. Efter 3 år tog jag kontakt med värden och berättade allt som hänt, och då blev de mer eller mindre vräkta!

• DropDeadUgly
    tyresö skrev 2008-03-30 10:42:25 följande:
    jag tycker att man självklart får ha fest om det inte händer varje helg. Att de sätter upp lapp är ju jättebra! visst bir jag irriterad m jag ska uppp o jobba o grannarna öser på, men det överlever man ju.Klart man har rätt att ha lugn o ro i sitt hem, men man har även rätt att ha fest då och då.
    Nej, man har inte _rätt_ att ha fest som stör! Man har aldrig _rätt_ att störa sina grannar. Däremot har man _rätt_ att ha det tyst hemma, detta är också någonting som stödjs av svearikes lag!
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!