Inlägg från: negro |Visa alla inlägg
  • negro

Jävla helvetes skitgrannar!!

dottermorochmormor skrev 2008-03-28 21:30:18 följande:
    Ja, och man kan ju anpassa sig genom att hyra en för ändamålet lämplig lokal, som det för övrigt kryllar av i bostadsområdet dädr vi bor, så att dom får en trevlig kväll, och vi får lugnet vi behöver efter en slitig vecka....Hur jävla svårt kan det vara?!?!
    Om du nu är så känslig så rekomenderar jag starkt att du flyttar till en egen villa långt ut på landet med närmsta granne typ 1 km bort så slipper du bli störd pga oljud m.m.
  • negro
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 19:20:56 följande:
    Ja, för inte ska grannar behöva ta hänsyn. DET finns ju ingen anledning till alls!!!Såklart ska jag behöva sitta i en stuga i skogen...självklart!!Och JAG var självklart den enda i vårt 11 vånings hyreshus som tyckte att jag åtminstone skulle kunna få höra min egen tv en fredagskväll.Ditt resonemang håller till den dagen du själv sitter där så jag lägger ingen större vikt vid ditt korkade inlägg.
    Bor man i flerfamiljshus så får man faktiskt acceptera att ens grannar festar eller lever om ibland, tål man inte det ja då är det läge att flytta tycker jag.

Det finns säkert många som tycker skrikande ungar är det värsta som finns, däribland jag men bor man i flerfamiljshus så får man ändå acceptera att de lever rövare, kan man inte det ja då får man kanske lov att flytta.

En billigare lösning för dig är att köpa ett par hörselskydd eller öronproppar då slipper du flytta
  • negro
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 19:40:57 följande:
    Ja, som sagt, SJÄLVKLART är jag överkänslig och grannen från hell....en riktig gnällkärring mao....
    ärligt talat så får man faktiskt den uppfattningen när man läser dina inlägg
  • negro
    DropDeadUgly skrev 2008-03-29 20:07:03 följande:
    Hörselskydd/öronproppar? Tror du på fullaste allvar att det hjälper det allra minsta? Dels hörs musiken igenom, spelar ingen roll vilka hörselskydd du använder sen känner man ju musiken i kroppen.
    Kör med både öronproppar och hörselskydd då så dämpar det ännu mer

Skämt å sido så ska man inte behöva ha öronproppar eller hörselskydd på sig i bostaden tvingas man till det är det orimligt hög ljudnivå hos grannen men ärligt talat hur ofta är det så, inte speciellt ofta skulle jag vilja påstå.
  • negro
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 20:09:07 följande:
    Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut. Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag. Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
    Är det så att dina grannar lever rövare hela tiden ja då är det befogat att kontakta hyresbolaget och/eller störningsjouren efter att du själv har snackat med dina grannar. Ofta är inte grannarna medvetna om hur lyhört det kan vara och de tänker då inte på att grannarna kan störas, blir de väl medvetna om det så brukar de flesta dämpa sig.

Så snacka med dina grannar först och hjälper inte det ja då kan du gå vidare till störningsjouren eller hyresbolaget istället. Men ge grannarna möjlighet att bättra sig först det tycker jag är mer renhårigt än att anonymnt ringa och anmäla dem, vågar du inte konfrontera dem direkt skriv en lapp och häng på väggen i trapphuset eller lägg den direkt id deras brevlåda.
  • negro
    DropDeadUgly skrev 2008-03-29 20:10:59 följande:
    Kanske du har det så där du bor, men alla har det inte så. Många av oss har väldigt hänsynslösa grannar och det är fruktansvärt jobbigt och tärande. Det tar så mycket energi som man hade kunnat använda till nå't bättre.
    Har också råkat ut för störiga grannar men då har jag personligen snackat med dem och bett dem dämpa sig och kors i taket det gjorde de faktiskt
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!