dottermorochmormor skrev 2008-03-29 20:09:07 följande:
Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut. Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag. Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
Är det så att dina grannar lever rövare hela tiden ja då är det befogat att kontakta hyresbolaget och/eller störningsjouren efter att du själv har snackat med dina grannar. Ofta är inte grannarna medvetna om hur lyhört det kan vara och de tänker då inte på att grannarna kan störas, blir de väl medvetna om det så brukar de flesta dämpa sig.
Så snacka med dina grannar först och hjälper inte det ja då kan du gå vidare till störningsjouren eller hyresbolaget istället. Men ge grannarna möjlighet att bättra sig först det tycker jag är mer renhårigt än att anonymnt ringa och anmäla dem, vågar du inte konfrontera dem direkt skriv en lapp och häng på väggen i trapphuset eller lägg den direkt id deras brevlåda.