Inlägg från: Im Fabulous |Visa alla inlägg
  • Im Fabulous

Jävla helvetes skitgrannar!!

Det finns lagar som säger att man ska visa hänsyn mot sin grannar i ett hyreshus dygnet runt.
    Det är inte okej att spela hög musik. Aldrig, inte någon gång. Lapp uppsatt eller ej.

TS: I fortsättningen, ring störningsjouren direkt. De har inte rätt att störa dig över huvud taget.

• Im Fabulous

Du där skrev 2008-03-31 16:10:21 följande:

Hade det varit till klockan 02.00 en tisdag kan jag föstå det men en fredag....!Jag tycker det var schysst att meddela och inte hålla på längre än till klockan 00:00.Nästa gång är det kanske du som vill ha fest.
    I ett hyreshus BOR MAN. Festa kan man göra på andra ställen.

Människor BOR DÄR. Det är deras HEM. Vart ska man fly när man plågas av huvudvärk, sömnbrist eller vad f-n som helst och grannarna envisas med att tycka att de har rätt att "störa ibland"?
    Ska man gå ut i kylan och gömma sig tills idioterna fått för sig att sluta?

Nej, i ett hyreshus BOR man, inget annat. Och man bör visa folk respekt i deras hem.
  • Im Fabulous

Har jobbat som förvaltningsassistent och jag vet vad som gäller.

Det TS grannar gjorde är inte okej.

• Im Fabulous
    Litetdahl skrev 2008-03-31 16:21:13 följande:
    Hmm... Väljer man att bo i lägenhet är ju grannars eventuella festante något man får leva med. Tycker att det var schysst att de satte upp en sådan lapp. Jag läser iallafall mellan raderna på lappen att det är ok att gå och säga till om det blir förmycket liv, annars struntar man väl i att meddela via lapp över huvud taget. Tycker också att det är ganska typiskt svenskt att föreslå att ringa en störningsjuor istället för att gå och knacka på, be i en trevlig ton att de ska sänka volymen. De flesta lyssnar ju faktiskt på ett sådant önskemål.Således, förstår att du kände dig slut och trött TS, men detta lät lite väl gnälligt.
    Inlägg som detta kan göra mig en aning spyfärdig.

1. "Väljer" att bo i lägenhet? Surprise!! Alla har inte råd att köpa hus!
    2. Alla vågar inte säga ifrån, en del orkar inte ta en eventuell konflikt.
    3. "Typiskt svenskt"?? Smygrasism i högsta grad. Om du menar tillbakadragen och konflikträdd med "typiskt svenskt" så skriv det. Snacka om fördomar. Dessutom är det HELT okej att vara tillbakadragen och konflikträdd. Surprise igen! Alla är olika!
    4. Man bör få ha lugn och ro i sitt eget hem. Det är en rättighet. Att föra oväsen och att störa är inga rättighetet. Festa kan mn göra någon annan stans: Krogen, i en hyrd lokal t ex.
    5. Gnällig är det minsta man får vara när man inte kan få lugn och ro i SITT EGET HEM efter en dag av hårt arbete.
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 16:52:44 följande:
    Men hallå....Om mitt barn fylelr 1 år och jag har kalas och föräldrarfest, klart jag ska ha det i min lägenhet oavsett regler.Dessutom går man ju och pratar med grannarna och är det så att någon misstycker så får man ju ta itu med det problemet sen.
    Ja! Ha fest! Men du måste fortfarande visa dina grannar hänsyn!
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 16:53:46 följande:
    I ett hyreshus BOR man ja jag håller med till 100%Och fest ska man ha i sitt hem där man BOR!!!!
    Inte om det stör, nej. Varför är det så svårt att respektera sina grannar?
  • Im Fabulous
    saris111 skrev 2008-03-31 16:54:43 följande:
    Du har inte råd att köpa hus???Men hur många har råd att hyra lokal då?????Hade jag vart du så hade jag gått o bett dom att kanske dämpa sig lite.Är man trevlig så får man ett trevligt bemötande tillbax.O det var ju faktiskt fredagskväll.
    Så vilket är viktigast? Att person 1 får ha lugn och ro i sitt hem (det lider ingen av) eller att person 2 har överdrivet hög musik (vilket stör trötta grannar)?
  • Im Fabulous

Men Enira; I så fall är det dom störiga grannarna som kan flytta till hus eftersom att det är dom som stör.

• Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 16:59:11 följande:
    Jag kan både ha fest och visa grannarna hänsyn.Men du ingen DÖR väl av lite för hög musik .Herregud
    Har man migrän, feber, influensa eller är astrött efter en lång arbetsvecka så gör man det.

Eller om grannarnas musik väcker mitt barn som inte kan somna pga oljudet, eller ännu värre: Om grannarna väcker mitt sjuka barn.
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 17:01:39 följande:
    Det kan just vara snålhet eller att man helt enkelt är fattig !!!
    Ja! Man kan vara fattig! Har man inte rätt till lugn och ro då? Får man skylla sig själv då?

Nej, svinigt resonemang.
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 17:02:51 följande:
    Inte alls svårt att respektera sina grannar. Jag respekterar mina grannar och det dem gör , då ska dem också respektera om jag har fest.Punkt Slut
    Men det är ingen som lider av att granne 1 är lugn och tyst, medan andra grannar lider när granne 2 för oväsen!
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 17:03:58 följande:
    Person 1 kan klara ett par timmar med hög musik och behöver inte vara så jävla egositisk och förstöra för personerna som roar sig på festen.
    Person 1 behöver inte klara ett par timmar med hög musik. Och den som för liv behöver inte vara så jävla egoistisk och förstöra för sina grannar som försöker ta det lugnt.
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 17:04:49 följande:
    Nope inte dem kalasen jag syftade på.DUnkande musik, alla onyktra...ingen skillnad alls, exakt likadant.
    Vad är det för riskpuckon som dricker sprit på ett barns födelsedag???
  • Im Fabulous
    Enira skrev 2008-03-31 17:06:16 följande:
    Nej man dör fortfarande inte av det.Hade dem väckt mitt barn, mitt sjuka banr hade jag gått och knackat på.Hade dem stört mig hade jag knackat på och bett dem sänka.
    Jag hade gjort som jag alltid gör när folk har problem med att respektera sina grannar: RINGER STÖRNINGSJOUREN.

Det finns en anledning varför det är dom som festar som får backa, och inte dom som sköter sig = är lugna.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!