Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Jävla helvetes skitgrannar!!

Har nu bara läst ts och det är väl det som är det intressanta också. Ja, alltså fest får man nog stå ut med MEN musiknivån kan man ju disskutera. Att spela så hög musik att grannen inte hör sin egen tv är inte okej. Hur tusan pratar dom på festen med varandra då?
    Att det är lite livat till midnatt är väl helt okej om än jobbigt när man har ont i huvudet men man måste kunna begära att man iaf kan kunna prata i sin lägenhet utan att bli överröstad av grannens musik.

Däremot till deras försvar så har dom satt upp en lapp och det är sällsynt. I vårat hus hade vi för ett tag sen en lägenhet med två som hade fester jämt. Dessa fester spårade alltid ur och festdeltagarna låg i hela trapphuset (nio våningar) spydde, slog sönder saker och härjade. Våran våning var dock ofta tom då jag släppte ut hunden *S* De slog sönder spegeln i hissen osv så man inte tog sig ut med hunden vilket var föbannat surt.
    Men bitter kärring som jag är så tog jag tag i saken i egna händer. Allt skit som blev i hissen i form av glas osv sopade jag ihop och la i en fin hög utanför deras dörr. Dom ungdomar som inte sa vilken lägenhet dom hörde till slängde jag ut eftersom dom då inte har något i våran trappuppgång att göra.
    Däremot är jag också ganska restrektiv med att gå och knacka på när det är fest. Man vet aldrig hur det blir. Då är det bättre att ringa störningsjouren. Eller lämna en lapp i brevlådan.

• trollbottom

jag håller med ts fullt ut att folk som har planerat en fest med mycket folk och som kan bli högljudd och framför allt som ska hålla på längre än till 22 bör hyra en lokal. Ofta finns det en umgängeslokal att hyra billigt inom dom bostadsföretag man bor i. Har aldrig varit med om att det inte funnits och då har jag bott på ganska många platser.

Sen spelar det faktiskt ingen roll, visst en högljudd fest men inte så högljudd att grannarna inte hör något på sin egen tv vid normal volym. Det är inte okej. Nu ska det upprepas många gånger för att anses störande för sina grannar och för att kunna på så vis bli vräkt men man tycker ju att folk borde ha lite vett i huvudet. Dessutom bör man tänka på att det kan finnas små barn som ska sova.

Fest javisst men inte på grannarnas bekostnad

Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!