Jävla helvetes skitgrannar!!
jag har inte läst igenom tråden alls kan jag börja med att säga.
men jag förstår om TS är irriterad.
jag och sambon bor i ett radhusområde (hyres). hos oss finns det precis som hos många andra föreningar) regler för när man får väsnas och inte. sön-tors ska det vara tyst kl 22, fre-lör kl 23. då tycker jag att alla får rätta sig efter detta. vill man sen ha en fest (eller väsnas på annat sätt) och vill ha den längre än den utsatta tiden får man väl göra det nån annanstans. så länge det är tyst den avsatta tiden.
jag tycker inte det spelar nån roll att grannarna satt upp en lapp, det skulle jag med göra för att visa hänsyn. så där ger jag grannarna till TS credit. MEN jag skulle oxå efterleva de regler som finns och hos oss vara tyst efter 22 lr 23 (beroende på dag).
vi har haft fester tidigare (iofs inte där vi bor nu, men när vi bodde i stan i en hyreslägenhet i ett stort hus som för övrigt hade samma regler som vi har där jag bor nu). vi har alltid lämnat lapp, pratat med grannarna som "bott närmast". där vi oxå påpekat att "är det något, om vi låter för mkt osv är det bara att ni säger till så ska vi dämpa oss". oavsett hur mkt folk det varit eller hur mkt liv alla fört har det varit tyst efter den utsatta tiden. vi förklarade för vännerna som kom på festen och de förstod.
sen förstår jag inte de som säger att "vaddå det var ju bara en gång" eller "det var ju på en helg" eller "de hade ju satt upp en lapp". jag tror knappast att något av er skulle tycka att det var så kul att försöka titta på tvn och inte höra den för att grannen låter så förbannat. jag tror inte heller att ni skulle finna det skoj att när ni ligger och försöker sova (framför allt om man är helt slut, har feber, ont i huvudet, eller är sjuk på annat vis) att grannen håller er vaken och mår piss.
jag får kanske vara en "tråkig" granne, men jag vet åtminstone vad hyfs innebär.