Inlägg från: Litetdahl |Visa alla inlägg
  • Litetdahl

Jävla helvetes skitgrannar!!

Hmm... Väljer man att bo i lägenhet är ju grannars eventuella festante något man får leva med. Tycker att det var schysst att de satte upp en sådan lapp. Jag läser iallafall mellan raderna på lappen att det är ok att gå och säga till om det blir förmycket liv, annars struntar man väl i att meddela via lapp över huvud taget.

Tycker också att det är ganska typiskt svenskt att föreslå att ringa en störningsjuor istället för att gå och knacka på, be i en trevlig ton att de ska sänka volymen. De flesta lyssnar ju faktiskt på ett sådant önskemål.

Således, förstår att du kände dig slut och trött TS, men detta lät lite väl gnälligt.

• Litetdahl

TS

Jag tror faktiakt att mycket av din agression angående detta, det har ju i allafall gått några dagar nu, ligger i att du faktiskt inte gjorde något åt, eller vågade göra något åt, allt oväsen.

Om du nu inte tycker om att ringa på hos grannarna, vilket verkligen inte är farligt på något vis. Förstår jag inte varför du inte ringde någon störningsjuor. Annat du kunde gjort är att ringa grannarna på telefon och be dem lugna ner sig, prata med en annan granne som du känner mer förtroende för och be denne ringa på, prata med grannarna dagen efter, lämna en lapp i deras brevlåda etc etc. Gjorde du över huvud taget något som kan få grannarna att förstå att de faktiskt störde dig och ditt barn med sin fest?

Att inte göra något åt oväsendet och sedan klaga på FL.... Det känns ungefär som att irritera sig på att jälka borgarna vann valet men ändå inte ha röstat. Mycket snack och liten verkstad skulle jag vilja säga.

• Litetdahl

Grannarna sitter ju med största sannolikhet inte på FL och läser detta om jag säger så..

• Litetdahl

Men Ina69

Jag vet absolut ingenting om du har pratat med dina grannar efter festen. Det är ju just det jag frågar och nu gör jag det igen. Har du på något vis tagit kontakt med grannarna angående deras livliga fest?

Ha en trevlig dag du med!

• Litetdahl

Vet inte om det är mig du frågar, men jag tycker verkligen inte att man ska behöva acceptera at barnen blir rädda och ledsna över allt oväsen. Men, för att undvika detta i det här fallet måste man agera. Grannarna förstår ju inte om man inte bedriver en fungerande kommunikation.

Nu vet jag inte om TS faktiskt har diskuterat detta med sina grannnar. Väntar på svar...

smarties skrev 2008-04-01 12:23:47 följande:
    Så om jag har små barn här hemma som inte kan sova, då ska jag stå ut med att dom är superlessna och att hela nattsömnen blir lidande? Men vilket skämt.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!