Inlägg från: Igloo79 |Visa alla inlägg
  • Igloo79

Jävla helvetes skitgrannar!!

Håller med om att man ska hyra lokal när man har fest och bor i flerfamiljshus. En del säger att man ska få ha fest, men i flerfamiljshus bor det som det låter flera familjer. Och om alla skulle ha en fest var i månaden ex så blir det ett antal fester som TS påpekat.

Vi hade det så i våran gamla lägenhet. Grannar precis ovanför oss som festade i tid och otid. De var nyinflyttade och första gången sa vi inte till alls. Tänkte att inflyttningsfest måste man kunna ha. Slutade kl 5 på morgonen!! Vi hade sovrummet precis under deras vardagsrum. Det hjälpte inte ens med öronproppar. Andra gången sa vi till vid 02.00. Tyckte att det räckte då. Tredje (och alla andra gånger därefter) sa vi till vid 22. Enligt kontraktet man skrev på ska det vara lugnt vid den tiden i huset och inget störande fick förekomma. Vi fick nog! Jag var dessutom höggravid och trött och behövde sova.

Så visst tycker jag att man ska hyra lokal när man har fest. Nu kanske folk i allmänhet inte har fest så ofta som våra gamla grannar. Men som någon i tråden skrev, det kan finnas folk som ska upp till jobbet vid 4 på lördag morgon. Flerfamiljshus är inte festlokaler, de är bostäder åt ett flertal personer. Visa hänsyn!!

• Igloo79
    Enira skrev 2008-04-01 11:51:01 följande:
    Som jag skrev tidigare i denna tråden så dör man faktist inte av lite högljudd musik, man ska inte vara så egoistitsk.
    Nej, kanske inte musiken i sig, men konsekvenserna av att sova för lite kan bli fatala. Det finns folk som behöver åka iväg lördag morgon (eller morgon efter fest) och måste sätta sig att köra bil. Om man inte fått sova kan det bli rent livsfarligt att köra.
    Maken jobbar inom vården. Han jobbar med cancervård och ger ofta riktigt "tunga" mediciner. En feldosering skulle kunna döda någon. Han behöver vara utvilad för att orka och klara av sin arbetsdag. Såna missar kan kosta honom legitimationen och på så sätt oss en inkomst.

Och som de flesta nog förstår så är vårdjobb inget 8 - 17 mån - fre arbete. Det bedrivs dynget runt 365 dagar i veckan och tar inte hänsyn till fester på fredagkvällar i flerfamiljshus.

HYR LOKAL!!! VISA HÄNSYN!!!
  • Igloo79

Säga till i alla ära. Har gjort båda parterna. En del har jag sagt till andra inte. De jag har sagt till är folk jag vetat man kan prata med. De jag inte sagt till är såna jag det inte leder någonvart.

En gång kan man säga till tycker jag i och för sig. Men när det inte hjälper så kan man ta hjälp av annat tycker jag.

• Igloo79

Du där skrev 2008-04-03 22:14:34 följande:

Vill man ha lugn och ro och tyst när det passar mig = Bo utan grannar.Vill man kunna leva sitt eget liv, sova när man vill, festa när man vill, = Bo utan grannar.
    Javisst, men det är inte alltid man har råd att bo utan grannar. Det kostar tex att köpa hus och lägenhet är ett billigare alternativ som fler har råd med. Så det är inte så enkelt!! Därför finns det något som heter hyfs och visa hänsyn mot sina medmänniskor.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!