• Lilaa

Önskar tips på fettsnålt snacks att mysa med på helgen

det enda jag tänkt på nu är popcorn och grönsaker med dipp. Men hur är det med dippsås är det inte fett?

• Svar på tråden Önskar tips på fettsnålt snacks att mysa med på helgen
  • Mondino

Du kan ju alltid göra dippsåsen på creime fraiche med låg fetthalt. Allt är ju relativt.. Är du kaloriräknare så kan jag rekommendera en bra sida där man enkelt kan regga det man äter och få fram vad det är "värt" i kalorier: www.kalorier.nu

• Tristanya

fruktsallad, vindruvor sen har jag sett många skriva i trådar här på FL om nå majskrokar..

• Justess

Blanda med hälften 2 %-ig kesella och hälften minifraiche så får du en bra konsistens och dippen blir  inte så onyttig.

Kvinna ? feminist ? mamma ? fru
  • Maddisen80

lila ,du kan göra egen dip med creim fraiche vitlök,paprikapulver m jättegott

Lilaa skrev 2008-03-28 21:44:25 följande:
    det enda jag tänkt på nu är popcorn och grönsaker med dipp. Men hur är det med dippsås är det inte fett?
  • Oliner

Torrostade sojabönor tycker jag är gott, risenta har dom , lite torra jämfört med nötter men är gott att tugga på

• Majsan70

Jag kör vanlig naturell yopughhurt som dipp.
    vill jag ha den lite tjockare så låter jag den dra genom ett kaffefilter bara. sen kör jag i senap, curry och salt tills jag får rätt smak. Man kan ju krydda som man vill.

Annars kan jag tipsa om färska hallon. Det festade vi på igår eftersom de bara kostade 14.90 per förpackning på Coop.

• Maddisen80

jo dem är god,sen kan man rosta solrosfrön med

Oliner skrev 2008-03-29 12:42:37 följande:
    Torrostade sojabönor tycker jag är gott, risenta har dom , lite torra jämfört med nötter men är gott att tugga på
  • boomi78

Håller med Maddisen80, rosta solrosfrön, pumpakärnor & sötmadel!

• LillaMiss Piggy
    carrobarro84 skrev 2008-03-28 21:49:30 följande:
    frukt tallrik med fint uppskurna frukter
    Majsan70 skrev 2008-03-29 12:44:51 följande:
    Jag kör vanlig naturell yopughhurt som dipp.vill jag ha den lite tjockare så låter jag den dra genom ett kaffefilter bara. sen kör jag i senap, curry och salt tills jag får rätt smak. Man kan ju krydda som man vill.Annars kan jag tipsa om färska hallon. Det festade vi på igår eftersom de bara kostade 14.90 per förpackning på Coop.
    JAg brukar köra med syrrans barn frukt tallrik. Till det så har vi naturell yoghurt som jag låtit dra genom filter. I yoghurten kan man ha i mosade jordgubbar eller honung eller annat efter smak. BArnen Ålskar sin frukt dipp
  • Maddisen80

boomi ,visst är de gott ?=) hmm namn namn

boomi78 skrev 2008-03-29 22:30:14 följande:
    Håller med Maddisen80, rosta solrosfrön, pumpakärnor & sötmadel!
Svar på tråden Önskar tips på fettsnålt snacks att mysa med på helgen