Nu orkar jag snart inte mer...mjölkstockning igen!
Måste få vara lite ynklig nu...och skriva av mig lite.
Sitter här med en STOR knöl i bröstet, stockning, som gör djävulskt ont. Och det kanske man skulle kunna stå ut med, om det inte vore för att jag under de 2 månader jag ammat haft begynnande stockningar någon gång i veckan, en gång har jag ätit antibiotika.
Jag känner nu att jag börjar få nog. Amningen blir inget mysig och jag känner mig hela tiden stressad över när nästa stockning ska komma. Jag har varit i kontakt med sjukvården, amingsmottagningen, bvc, mvc...men jag tycker att alla råd jag fått varit i stort sett verkningslösa.
Jag vet att dottern har ett lite för litet tag kring bröstet o jag kämpar för fullt med att det ska bli bättre, men det är inte bara taget som gör att det blir stockningar. HAr dessutom vad som kallas "white spots" och måste nog se till att skaffa något som förebygger dem. Sen är det nog något mer fel känns det som, t.ex. en mjölkgång det is tort sett alltid sprutar från, oavsett om bröstet borde vara tämt eller ej.
Nu känns det bara motigt och jag har tillbringat kvällen med att gråta, över både smärtan och att det är så jobbigt, något som borde vara mysigt. Jag börjar misströsta rejält och ibland känner jag att jag inte kommer att klara av att amma mitt barn, något jag VILL göra.
Min son ammade jag i 1 år och hade problem då också, i samma bröst. Hade tänk amma dottern lika länge, men nu vet jag inte vad som sker.
Någon som har tips, ideer, tankar om vad jag ska göra, eller som varit med om samma sak?!