• lillajag82

    april mammor 2008 ~~3,0~~

    HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    nu har även bebisarna börjat anlända
    till många av oss

    & vi andra längtar så enormt mycket
    letar efter tecken vara o varannan dag
    tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m25762171.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m28435893.html

    bf/könsgissnings tråd där även alla nykläkta bebisar ploppar upp i listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m28864790.html
    jag är gravid och småbarnsmor
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:00
    vill du tima dina värkar?
    här är en bra värk tidstagarur
    www.contractionmaster.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 22:42
    ännu en bra
    värk klocka på svenska med lite aktuell info
    www.varktimer.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 09:42
    nya bf tråden / bebistråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m31841293.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 10:51
    ~~ MARSBEBISAR ~~
    * SooJuicy - 3/3 föddes Alma (bf 31/3)
    * Ulmas - 4/3 Föddes Nora (bf 27/4)
    * År78 - 9/3 Föddes William (bf 5/4)
    * Kinadockan - 11/3 Föddes Sandor (bf 5/4)
    * Carrie 75 -13/3 Föddes Robin (bf 25/4)
    * Elphaba - 15/3 Föddes Ronja (bf 9/4)
    * Laloo - 17/3 Föddes en SON
    * Ninda - 18/3 Föddes Sibel (bf 5/4)
    * Snosas - 18/3 föddes Isabelle (bf7/4)
    * Carita1974 -19/3 Föddes Nova (bf 13/4)
    * Motalatjej - 24/3 föddes Vilgot (bf 1/4)
    * Josefine 84 - 28/3 Föddes Melijah (bf 8/4)
    * Allies - 28/3 Föddes en SON (bf 17/4)
    * Dancing_Sunrise - 30/3 Föddes Colin (bf 10/4)
    * Svirroo - 31/3 Föddes Loke (bf 1/4)
    * Emmasmamma - 31/3 Föddes Vera (bf 9/4)

    ~~ APRILBEBISAR ~~
    * Mitt knytt - 2/4 Föddes Linus
    * JohPet - 2/4 Föddes en Harriet
    * Kvinna 86 - 3/4 Föddes en Naomi (bf 4/4)
    * Pyret11 - 3/4 Föddes en Emil (bf 7/4)
    * Lorielei - 3/4 Föddes en DOTTER (bf 8/4)
    * J hjärat A - 4/4 Föddes Sam (bf 6/4)
    * Mymlan75 - 6/4 Föddes Elsa
    * Panictjej - 7/4 Föddes Tilja (bf 10/4)
    * Uller - 8/4 Föddes Tuva (bf 13/4)
    * Yulander - 8/4 Föddes Elsa
    * Luthien77 - 8/4 Föddes Mattias
    * Mariana - 8/4 Föddes Elina
    * galengalen - 13/4 Föddes Tyra (bf 15/4)
    * Johannas mamma - 13/4 Föddes Emma (bf 15/4)
    * Anno83 - 13/4 Föddes Måns (bf 13/4)
    * Maglan - 15/4 Föddes Julia (bf 10/4)
    * Åsa med 3- 17/4 Föddes Johannes (bf 8/4)
    * JejeDea - 18/4 Föddes Emelie (bf 18/5)
    * Amaranth - 19/4 Föddes Novalie (bf 13/4)
    * BeccyBoop - 22/4 Föddes Savannah (bf 9/4)
    * AGJ - 25/4 Föddes en Tyra (bf 7/5)
    * Lillajag - 26/4 Föddes Dante (bf 25/4)
    * LAMadde - 28/4 Föddes Abigail (bf 25/4)
    * Jenn79 - 28/4 Föddes Simon (bf 1/5)
    * trebarsmamma - 28/4 Föddes Emilio (bf 8/5)

    ~~ MAJBEBISAR ~~
    *Annie80 - 9/5 föddes Casper (bf 21/4)
  • Svar på tråden april mammor 2008 ~~3,0~~
  • Maglan
    Tilcha skrev 2008-03-30 20:09:00 följande:
    Usch hoppas lilla vovven e ok. =( Har haft gula "snorklumpar" i trosskyddet i flera veckor. Fast idag var det lite mer efter min promenad. Men ingen mensvärk dock... =/
    Ja hoppas det!

    Man blir galen av att leta tecken hela tiden. Känns som om man vill lägga sig å sova tills den bestämt sig för att komma ut!
  • LAMadde

    De där med att dricka och äta.. här i USA (iaf i californien) är allt man får under förlossningen is och hårda karameller/klubbor att suga på. Man får inte äta lr dricka.. tydligen för att så många spyr om dom äter/dricker och att man 'måste' ha tom mage om det blir snitt. Får väl se till att äta rejält innan man åker in antar jag.

  • carita1974

    Hej!Jodå!Det går jätte bra!Hon är juh så snäll...*ler*
    Hoppas på att få sällis på "Nu har jag fått min bebbe listan" snart...Kraaaaam

    kvinna 86 skrev 2008-03-30 17:39:04 följande:


    BeccyBoophåller tummarna för att du ska slippa det.. om jag får fråga ska du föda i malmö eller lund?carita1974klart du får hur går det med din söta bebis?
  • Svirroo
    jenn79 skrev 2008-03-30 20:08:03 följande:
    Tja 1 månad ungefär Har fått hemorjder oxå Och underlivet är toksvullet (5 nummer större ungefär) prinskorvar till tår.. Vägrar mera!Hur mår du? Och är det kanske kanske på G snart ?
    Kändes som bebisen höll på att ta sig ut ur magen nyss men dock åt fel håll dvs rakt ut genom magen ligist! Neråt ska den.... kanske har vilat för mycket så att den tror att det är åt det hållet den ska Jag ska stå upp och sova i natt!!! Känner en del sammandragningar men tror jag kommer gå över... kommer bli väldigt förvånad om det startar nu.

    Fy vilken jobbig graviditet!! Hemorojder också nu får det vara nog med skit för din del... hur går det att ta hand om Emma när du mår så?
  • Svirroo

    Ja leta tecken är inget vidare dom luras mest tycker jag.

  • lillajag82

    prinskorve tår har jag oxå fått hälsa på den senaste veckan jag trodde jag skulle få slippa välkomna dem men det fick jag inte =(
    ont i fingranra "lite ledbandsvetska kanske" eller fått vatten där oxå
    svullte underliv? ja o torr som attans e jag
    fasten jag har mina flytningar.. borde vara dyblöt konstant tycker jag känner mig blöt hela tiden men inte just när vi ska ha till det då torkar man typ ut o sväller i stället.

    nu dom 2 senaste dagarna har jag haft fullt upp med att boa för liten
    + storstädning har lite utrymmen kvar att ta tag i morgon.
    man har ju ork men inte den ork man hade innan..

    sm ja till o från vissa får jag nästan andas igenom
    fostre rörelser ja dom har minskat men jag känner ett par om dagen
    o är inte direkt orolig för det

    ont i beckenet ja som in åt helskotta känns som om hela magen ska ramla av när jag
    ställer mig upp o när man sen ska börja gå är nästan slutkörd innan jag kommit fram det gör så förbaskat ont..


    jag är gravid och småbarnsmor
  • jenn79
    lillajag82 skrev 2008-03-30 21:18:15 följande:
    prinskorve tår har jag oxå fått hälsa på den senaste veckan jag trodde jag skulle få slippa välkomna dem men det fick jag inte =( ont i fingranra "lite ledbandsvetska kanske" eller fått vatten där oxåsvullte underliv? ja o torr som attans e jagfasten jag har mina flytningar.. borde vara dyblöt konstant tycker jag känner mig blöt hela tiden men inte just när vi ska ha till det då torkar man typ ut o sväller i stället.nu dom 2 senaste dagarna har jag haft fullt upp med att boa för liten + storstädning har lite utrymmen kvar att ta tag i morgon.man har ju ork men inte den ork man hade innan..sm ja till o från vissa får jag nästan andas igenom fostre rörelser ja dom har minskat men jag känner ett par om dagen o är inte direkt orolig för detont i beckenet ja som in åt helskotta känns som om hela magen ska ramla av när jag ställer mig upp o när man sen ska börja gå är nästan slutkörd innan jag kommit fram det gör så förbaskat ont..
    Tja, jag sväller inte ens upp när vi ska ha sex Utan är konstant toksvullen!!
    Maglan skrev 2008-03-30 20:06:14 följande:
    Idag fick jag typ som gult snor på papperet när jag varit på toa och har ikväll/eftermiddag fått mensvärk till å från. Tro om det är nåt på g.. Har dock upptäckt en tråkig sak. Hittade en knöl i ett juver på en av mina hundar så vi måste åka till vet i morgon. Är så orolig nu så jag vet inte var jag ska ta vägen
     
    Svirroo skrev 2008-03-30 20:21:25 följande:
    Kändes som bebisen höll på att ta sig ut ur magen nyss men dock åt fel håll dvs rakt ut genom magen ligist! Neråt ska den.... kanske har vilat för mycket så att den tror att det är åt det hållet den ska Jag ska stå upp och sova i natt!!! Känner en del sammandragningar men tror jag kommer gå över... kommer bli väldigt förvånad om det startar nu.Fy vilken jobbig graviditet!! Hemorojder också nu får det vara nog med skit för din del... hur går det att ta hand om Emma när du mår så?
    haha! har du inet talat om för din bebis att det finns en "färdig" väg ut? Det har jag, men Grodan Boll har inet förståttd et ännu, utan testar numera höger höftben.. Vänster verkar inte ha varit samarnetsvillig

    Tja, jag ska eg inte gnälla. Visserligen var det inet kul att kräkas i 27 veckor. men det var jag inställd på. Hemorojder slapp jag helt med Emma och de gör inte ont, de är bara i vägen på toa . Och att gå en hel dag på djurgården kanske inet är så klokt Jag tror att alla svillnader i/omkring udnerlivet beror på att jag haft sånt tryck från bebisen länge nu. Och jag (men vad vet jag ) tror inet jag kommer gå tiden ut till 1 maj. Sista veckan med Emma fick jag samma symptom som nu (ja inte hemorjder dock) men svullen och så.
  • lillajag82

    faan va jobbigt  det e inge kul vissreligen e jag lite svullen hela tiden oxå men inte så man har ont tex bara ner han e där o pillar"irreterar" typ då  e det värre

    men snart e det över hoppas på liten efterblödning så man kan få sexlust o så tillbaka fort för nu efter att det göär ont o man e torr o allt känns elende så han jagvarken ork eller lust till sex


    jag är gravid och småbarnsmor
  • Tilcha

    Jag har gett upp sex just nu. Torkar oxå ut direkt när sambon försöker pilla. Plus att mina tankar far iväg så jag tappar koncentrationen helt.
    Men man kanske ska försöka sig på en liten färdknäpp snart. Fast jag har ju fortfarande inte städat hemma. Tänkte ta mamma till hjälp idag men så blev det ju så fint väder så vi gick en promenad istället.

    Måste nog försöka ta tag i städningen i morgon. Sen tänker jag slappa fram till förlossningen.

  • Josefine84

    Tack för alla gratulationer :)!!! Det känns så underbart att hon äntligen är här! Men det var en snabb men väldigt smärtsam förlossning! Jag hade värkar på torsdag den 27 men jag var fortfarande bara öppen 1 cm när dom bestämde sig för att sätte igång fölossningen med hjälpp utav en "ballong"! Sedan gick det så fort hon föddes inom 3 h han inte ens ta smärtlindring och värkarna kom så tät så jag han knappt andas när jag var so mmest öppen :(! Men att kryssta gick jätte bra och jag behövdes inte sy!
    Nu sitter jag här med brösten fyllda utav mjölk så det värker och hoppas på att den lille snart ska vakna ;)!

Svar på tråden april mammor 2008 ~~3,0~~