• AllStared

Tips mot sår på läppen.

Min karl råkade få sej ett sår på överläppen, började som en blåsa men blev sedan ett sår, och det gör ju väldigt ont, tips på vad som kan läka det snabbare och kanske mildra?

Blir fru 080726 ♥ allstared.blogg.se ♥ BF 081206
  • Svar på tråden Tips mot sår på läppen.
  • Majsan70

Munsår kanske? Då skall man börja att behandla innan o det finns massa olika produkter på apoteken.
    annars kan man bara hålla det mjukt så det inte spricker så mycket.

• Hjärtkrossad

Munsår och Herpes är samma sak. Tänk på att det smittar lätt så pussas inte (eller oralsex).. Det finns ett bra compeedplåster mot Herpes som man kan ha på under dagen.

• AllStared

vårdguiden sa att herpes smittar, munsår gör det inte.

Hjärtkrossad skrev 2008-03-29 14:35:41 följande:
    Munsår och Herpes är samma sak. Tänk på att det smittar lätt så pussas inte (eller oralsex).. Det finns ett bra compeedplåster mot Herpes som man kan ha på under dagen.
  • Hjärtkrossad

Men det du föklarade men en blåsa och sen var, är Herpes....Det är mitt yrke..

• AllStared

inge var?

Hjärtkrossad skrev 2008-03-29 14:54:35 följande:
    Men det du föklarade men en blåsa och sen var, är Herpes....Det är mitt yrke..
  • Hjärtkrossad

Här försöker man komma med tips, eftersom det är mitt yrke så VET jag..munsår och Hepres är ofta samma sak bara två olika benämningar.."Munsår" orsakas antingen av herpesviruset (vanligast) eller en bakterieinfektion, ofta då svinkopper) Men folk vill ofta kalla det "munsår" för att herpes låter äckligt....Men ett tips är ändå att inte pussas eller ha oralsex tills skorpan är borta

• AllStared

okej då ska vi göra de.

Hjärtkrossad skrev 2008-03-29 15:05:48 följande:
    Här försöker man komma med tips, eftersom det är mitt yrke så VET jag..munsår och Hepres är ofta samma sak bara två olika benämningar.."Munsår" orsakas antingen av herpesviruset (vanligast) eller en bakterieinfektion, ofta då svinkopper) Men folk vill ofta kalla det "munsår" för att herpes låter äckligt....Men ett tips är ändå att inte pussas eller ha oralsex tills skorpan är borta
  • Dame72
    Svar på #7
    Men herpes och streptockok infektion är ju inte samma sak.
    Jag får munsår och det är för mig en svinkoppa.
    Andra får munsår och det är för dom herpes.
    Behandlingen skiljer sig.
    Jag använder alsolgel och duttar många gånger om dagen. Det lindrar även om det tar nån vecka innan det är borta.
Svar på tråden Tips mot sår på läppen.