Tips mot sår på läppen.
Min karl råkade få sej ett sår på överläppen, började som en blåsa men blev sedan ett sår, och det gör ju väldigt ont, tips på vad som kan läka det snabbare och kanske mildra?
Min karl råkade få sej ett sår på överläppen, började som en blåsa men blev sedan ett sår, och det gör ju väldigt ont, tips på vad som kan läka det snabbare och kanske mildra?
Munsår kanske? Då skall man börja att behandla innan o det finns massa olika produkter på apoteken.
annars kan man bara hålla det mjukt så det inte spricker så mycket.
okej tack.
Munsår och Herpes är samma sak. Tänk på att det smittar lätt så pussas inte (eller oralsex).. Det finns ett bra compeedplåster mot Herpes som man kan ha på under dagen.
vårdguiden sa att herpes smittar, munsår gör det inte.
Men det du föklarade men en blåsa och sen var, är Herpes....Det är mitt yrke..
inge var?
Här försöker man komma med tips, eftersom det är mitt yrke så VET jag..munsår och Hepres är ofta samma sak bara två olika benämningar.."Munsår" orsakas antingen av herpesviruset (vanligast) eller en bakterieinfektion, ofta då svinkopper) Men folk vill ofta kalla det "munsår" för att herpes låter äckligt....Men ett tips är ändå att inte pussas eller ha oralsex tills skorpan är borta
okej då ska vi göra de.