• miliasmamma

Måla rören på badrummet

Har gått i tankar att renovera badrummet i min blivande br, men har nu fått veta att det inte är fuktskadat som jag trodde och kommer att piffa upp det med lite enklare och billigare medel istället. Renoveringen får komma senare istället.

Den vita färgen på rören har börjat flagna, så tänkte dels att jag skulle göra det. Någon som vet vad man använder för typ av färg och är det något annat man behöver tänka på när man målar dessa?

• Svar på tråden Måla rören på badrummet
  • sweran

om jag inte minns helt fel så målade vi våra rör med elementfärg (finns på färghandel) för att de ska klara av det varma vattnet utan att börja flaga!
    se till att slipa av så myket som möjligt av den underliggande färgen, annars finns risken att rören flagar fort igen pga att den undre färgen släpper....

• miliasmamma

Tack för tipsen :) finns det många olika färger vad gäller elementfärg? Blir väl troligtvis att måla vitt igen, om det inte är någon färg som jag verkligen faller för dvs.

• sweran

tror att man kan få den i vilken kulör man vill... om jag inte minns helt fel... de fixar den på färgaffären :)

jag hade guldrör i mitt badrum ;)

Svar på tråden Måla rören på badrummet