• C r e d o

Vit vs varmgrå/gråbeige tapet i vardagsrum med många fönster

Har valt vit tapet i vardagsrummet i nya huset men när vi var där och "hälsade på" så fick jag för mig att det blir aaaalldeles för ljust med vitt, vitt, vitt. Vi har en ganska öppen planlösning med kök och v-rum med stort burspråk, känns som att alla detaljer som lister och fönsterkarmar försvinner med vit tapet. Har tittat på en annan i dag i nån slags varmgrå-beige ton, men det kanske man ledsnar på snabbt? Den vita vi har valt ingår i standardutbudet så vi kommer ej att välja någon annan vit eftersom det blir så mycket dyrare då, den som vi har valt är lite randig i strukturen. Några synpunkter please?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Vit vs varmgrå/gråbeige tapet i vardagsrum med många fönster
  • C r e d o

http://www.familjeliv.se/hem/c_r_e_d_o/galleri.php?cur_album=Husbygget#

Här ser man v-rum, kök och burspråk, vi kommer att ha mycket vita möbler och ljusa detaljer i övrigt genomgående i hela huset.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • fyrklövret
    C r e d o skrev 2008-03-29 19:06:11 följande:
    www.familjeliv.se/hem/c_r_e_d_o/galleri.phpär ser man v-rum, kök och burspråk, vi kommer att ha mycket vita möbler och ljusa detaljer i övrigt genomgående i hela huset.
    Jag har ljusgrå randig tapet samt fondvägg med rosor i grått, i kök/matrum, det är öppet och stort. Vit panel, vitbetsat golv. Du kan ju titta i mitt galleri, om du tycker att det ser för ljust ut i din smak. Jag älskar själv det här ljusa. Vi är inte klara med renoveringen ännu, men snart. Lycka till Glad
Svar på tråden Vit vs varmgrå/gråbeige tapet i vardagsrum med många fönster