Mysan B skrev 2008-03-30 09:21:38 följande:
AC har vi inte så mycket bra att säga om då de är väldigt sega och faktiskt opersonliga. Detta beror säkert på att de är så stora men jag ser då att man ska ha personal som täcker upp sånt. De har flest länder men vi gillar dem inte. Gör sig inte värd de enorma kostnaderna.
Det beror mycket på var i processen man är, och innan man kommit in i ruljansen: vem man får prata med. Även innan vi fått medgivande har jag i och för sig enbart fått goda bemötanden och mycket information från AC, men då tror jag att det kanske beror på vem jag fått prata med. Jag kanske haft tur. Efteråt, när hemutredningen är läst och vi fått en landkonsulent (eller två, som vi hade ett tag) är det ingen tvekan om att de varit både snabba, personliga och hjälpsamma! Vi är supernöjda.
Hade jag valt organisation idag hade jag gjort som vi gjorde själva då den första gången. Länderna är inte oviktiga. Vi valde helt enkelt den organisation som hade flest länder som vi passade in på, för att minimera väntetiderna när vi väl fått vårt medgivande. I dagsläget hade jag gärna valt två organisationer, framför allt om jag var intresserad av något land med långa köer som båda hade, t ex Vietnam eller Thailand. Med tanke på syskon, alltså.