Inlägg från: EllieW77 |Visa alla inlägg
  • EllieW77

Adoptionsorganisationer?

Hej hej!

Jag och min sambo tänkte i tidigt skede gå med i flera olika adoptionsorganisationer för att hamna i kö. Vi har läst om de olika organisationerna och beställt materiel och så men vi undrar ändå om det finns någon som har goda eller dåliga erfarenheter av vissa av organisationerna? Vi har absolut inte tänkt att sikta in oss på något speciellt land än utan ser senare i vilka länder vi uppfyller kraven för att kunna adoptera. Så det vi tänker är väl att välja några av de större org. i detta läge. Är det någon som har några tips eller erfarenheter etc?

Mvh Ellie

• Svar på tråden Adoptionsorganisationer?
  • EllieW77
    Svar på #1
    tack för svaren!

Jo, vi har planerat att gifta oss ganska snart, har läst att vissa länder kräver att man varit gift i 2 år, lång tid tycker jag. Det jag undrar ang. detta är om man ska ha varit gift i 2 år när hemutredningen görs eller när ansökan skickas till lander i fråga? Eftersom man kan få vänta mellan 3-5 år på att få adoptera kan ju detta vara ganska avgörande..
  • EllieW77

Tack så mkt för alla era svar! Bra att få tips. Vi tänkte välja en av de större org. samt en av de mindre. Vi börjar med att gå med i 2 st.
    Finns det någon gräns för hur länge man kan vara med i en org. utan att gå vidare och få hemutredning etc gjord?

Svar på tråden Adoptionsorganisationer?