Psykiskt sjuk anhörig.Orkar inte!
Min mamma har demens,är paranoid samt dricker alldeles för mycket sprit. Har legat på psyket men kom hem för några dagar sen.I värre tillstånd än någonsin!
Vi anhöriga turas om att fara till henne 2 gånger per dag med mat och medicin,vissa gånger är läget okej för att andra gånger vara katastrof.
Hon har ångest och tror att hon har mördat någon ena minuten för att andra minuten verka hur pigg som helst.
Jag har 3 egna barn i olika åldrar från småbarn till tonåring,en man som jobbar jämt,jag själv jobbar heltid och jag känner nu att jag ORKAR inte vara mamma åt min egen mamma!!!
Jag är så trött i själen att bara att stiga upp på mornarna är en bedrift,jag får knappt ner fötterna på golvet.
Har haft en stressig vinter iom makens jobbande och barnens alla aktiviteter och läxor osv. Nu känns mammas demens och paranoja som en enorm börda som jag helt enkelt inte pallar med!!
Det är så stressande att veta att hon när som helst kan ringa och vara i katastroftillstånd,eller så mår hon bra.
Inatt ringde hon klockan 1 och efter det kunde jag inte somna om. Tur att inte barnen vaknade.
Mår så dåligt av detta och är så trött/slutkörd att kroppen känns helt tömd på energi.
Idag har varit en bättre dag,jag har faktiskt haft lite energi men de andra dagarna så räknar jag minuter tills jag ska få gå och sova och sen sover jag en tung,drömlös sömn-helt borta är jag.Och lika trött då jag vaknar följande morgon.
Är det så här det känns då man är utbränd eller vad kan det vara?! Hur ska jag orka vara småbarnsmamma,tonårsmamma samt mamma åt min egen mamma samtidigt som min man jobbar nästan dygnet runt?