• SolarSister

Värkar som stannar av - vanligt?

Nämen. Hade haft mensvärkt hela dagen igår och så vid middagstid fick jag börja pusta mig igenom lite mer riktiga förvärkar. Inte alla värkar var lika starka och de kom rätt sporadiskt. Ringde förlossningen. Vila och sov sa de. Alvedon tog mest bara udden av värkarna och jag kunde inte sova nåt att tala om. Vid 04-tiden kunde jag inte ligga kvar i sängen utan började vanka av och an i lägenheten och andas mig igenom varje värk. Blev trött, kröp ner i sängen igen och klockade sista värken 60 sek vid 05.45. Sen avtog det, jag somnade och nu -inte en enda värk! Ååååh!

Har du varit med om detta? Hur lång tid tog det innan det kom igång igen?

• Svar på tråden Värkar som stannar av - vanligt?
  • Tummelisa06

Ja det är inte alls ovanligt.. det ä'r ett sätt för vila sig och förbereda sig inför det som komma skall.. hur känns det nu? Känt nått mera?? Du får uggdatera sen om du måste åka in till BB.. spännande

• SolarSister

Ja vi får se vad som händer! Svaga värkar nu (lite ondare än mensvärk) med jämna mellanrum. Ska dammsuga och sen försöka vila igen. Sambon och sonen har åkt iväg till en park och ska grilla korv, så jag kan ta det lugnt :) Ska absolut uppdatera när nåt ändras :)

• Tequilamie

förvärkar retande pinvärkar skulle jag tro...
    Passa på o vila dej innan det drar igång helt.

• LMH33

Japp, det var precis så dxet var för mig. Jag var helt värkfri i kanske 10-15 timmar, sedan satte det igång igen till kvällen. Åkte in och kollade, men då var jag bara öppen 2cm så de tyckte jag skulle åka hem och försöka sova. Sedan hade jag ganska svaga värkar hela natten, men starka nog så att jag inte sov så bra.
    10 morgonen därpå åkte vi in i igen och då var jag öppen 5cm, sedan dröjde det till 01.15 innan älskade Simon behagade komma ut.

Mitt råd är att du går och lägger dig nu. Sov om du kan, för ganska snart sätter det igång igen och då behöver du ha krafter kvar. Lycka till! Spännande.

• Tummelisa06

Kan vara skönt att vara lite för sig själv också när de smyger på.. bearbeta och ev packa väskan i lugn och ro.. utan att övriga familjen ska springa runt som yra hönor...Skrattande

• SolarSister

Tack för tipsen! Pinvärkar vill jag inte alls ha, usch vad retligt. Ska vila nu...

• Rulltrappa

jag hade bara varkar nar jag rorde pa mig, sa fort jag stod still forsvann de... barnmorskan skickade t mig pa promenad nar vi kom till forlossningen. fast sen gick slemproppen och da blev det lite mer action.

• x Mysis x

Precis så har jag det oxå, men det har pågått i över en veckas tid nu... Åkte in på koll, och va då öppen 2 cm...
    Börjar bli väldigt less på att det aldrig börjar på riktigt!
    Hoppas det går fortare för er andra...

• Melwin och Freyas Mama

Låter nästan som min natt det där.. Somnade vi 06,00 tiden av utmattning. Nu har jag bara molande i ryggen och nedre delen av magen, lite sammandragningar. Hoppas det drar igång snart. På riktigt. Även om jag trodde det var på riktigt inatt då varken bad eller alvedon hjälpte. Hur långt gången är du???

• amasonas

här är en till som knappt sovit i natt..*suck*, hade (vad jag trodde iallafall...) värkar i 2 timmar, detta är nu tredje natten det är såhär, inte tredje natten rad utan det har varit en vecka mellan gångerna, alltså värknatt sen lungt en vecka, värknatt osv....VÄLDIGT tröttsamt!

detta är mitt tredje barn så jag ansåg mig kunna känna skillnad mellan förvärkar & riktiga värkar men de känns likadana ju! Det enda är då att dessa försvinner efter några timmar & det gör ju inte riktiga för då får man ju bebisFlört men jätteont gör de & alvedon hjälper föga.....

Idag så har jag lite molvärk kvar & får lite onda värkar om jag rör på mig, får väl se om det vill dra igång på riktigt under dagen *hoppas* Slemmisen har släppt i bitar sen v.35 så den verkar inte vara någon indikation på att det är på G....var öppen 1cm & mjuk enligt min bm för 2 veckor sen....

SNÄLLA dra igång ordentligt nu då!!!

Hur går det för er andra? Har det fortsatt värka?

(är i v.37+4 nu, men de 2 första barnen kom 38+6 & 38+1,)

Jamie030405 Anton060524 BF April-08
  • stara

sådär är det för mej också: satt till och med och klockade värkar innan jag gick och lade mej igår, men under natten stannade de helt av som vanligt... frustrerande!

BF + 7

• Tessieh78

"SolarSister" och "MelwinsMamma05" - en sån natt har jag också haft! Molande värk i mage och ryggslut, typ "mensvärk". Idag vecka 38+2, har BF den 11 april så i princip kan det ju vara dax när som helst... Inte kunnat sova, gjorde så himla ont inatt och hade rejäla sammandragningar då och då men inte med någon regelbunden tid mellan. Ringde faktiskt till BM nu på morgonen och hon sa att det låter helt normalt. Bebisen sparkar och bökar för fullt där inne. Var ett tag orolig för att jag läcker fostervatten, men det är nog bara flytningar. Man inbillar ju sig så mycket... Det är mitt första barn så hur mycket jag än läser och frågar så är det ju ändå omöjligt att veta hur det ska kännas. Skönt att det finns fler där ute! Har haft dessa "känningar" i ett par dagar, men inte lika tydligt som inatt. Ska försäka sova lite mer nu på förmiddagen.

• mammamarre

Känner även jag likadant, har gjort det så gott som varenda natt i ca 10 dar. Var på skärtorsdan öppen 1,5 cm och mjuk. Världens längsta öppningsskede känns det som. Förmiddagarna är lugnast för mig så då passar jag på att vila/sova. Lycka till!

Svar på tråden Värkar som stannar av - vanligt?