• Anonym

Tips på bra glidmedel

Älskar när det är väldigt halt och blött.
    Blir väldigt blöt själv, men jag vill hitta ett glidmedel som inte torkar och blir kladdigt!
    Klick torkar och blir kladdigt, gör ont på killen när det gör det.
    Och beställde ett från lustjakt men de blev lika.
    Är det nån som har ett bra tips på ett glid som inte torkar direkt utan de hala håller i länge?
    Tacksam =)

• Svar på tråden Tips på bra glidmedel
  • Nyfiken gul

välj ett glidmedel som INTE är vattenbaserat. Det är då dom torkar ut.

Vi har alltid kört med babyolja, det håller glidet hela tiden hur länge man än håller på med. och det går lätt bort i tvätten om man kladdar på lakan och handdukar.

• Anonym

Oki tack så mkt.
    Näe d ska vi inte bli :P

• Elli P

Måste försvara ett vattenbaserat glid; Dione! www.edenslustar.se/cgi-private/index.cgi&l=642 Vi har vanilj och det luktar verkligen vanilj, inte hasch eller nåt annat äckligt. Drygt utav bara faan är det (vi har kanske använt 20 % av vårat sen i somras även om vi använder det båda två, det torkar inte ut och det blir heller inte sådär kliigt som en del blir. Klick är ju vansinne att det fortfarande finns - hade ju lika gärna kunnat använda sirap =)

• Miss Maya

Miss Maya kan inte låta bli att lägga sig i eftersom hon har jobbat med dessa produkter.

Skillnaden mellan vattenbaserat och silikon är för det första att vattenbaserat är mer naturligt i konsistensen men torkar också ut fortare. MEN blir de klibbiga handlar det oftast om dålig kvalitet, inget annat och Klick är inget jag rekommenderar någon.
    Silikon påminner mer om olja i konsistensen och är väldigt glidigt.

Bra silikonbaserat är t ex Pjur.

Bra vattenbaserat är t ex O'My, som även finns i olika smaker.

En kombo jag gillar stenhårt är en kombination av vatten och silikon, som heter Superglide. Jag tycker den är alldeles fantastiskt, men det handlar också förstås om tycke och smak.

• Miss Maya
    Anonym skrev 2008-03-30 18:17:38 följande:
    Jag köper Eros woman silikonbaserade glidmedel hos lustjakt.www.lustjakt.se/Transition/Shop/Pages/Shop_Pr...Alla vattenbaserade glid blir som du beskriver, kladdiga och torkar.Alla silikonbaserade glidmedel ger långvarigt glid.
    Jag håller absolut inte med om att alla vattenbaserade bli kladdig och torkar... De torkar ut fortare och man behöver ofta fylla på mer och oftare än med silikon, men torkar de ut extremfort och blir kladdiga, tja, då handlar det nog återigen om kvalitet. Jag har för tillfället ett vattenbaserat, O´my och det varken torkar ut direkt eller kladdar.

Dessutom så är det ju så att det är en helt annan känsla med silikon iom att det påminner om olja. Alla gillar inte det.

Och ni som använder olja som glid, kom bara ihåg att man inte ska använda det tillsammans med kondomer eller sexleksaker gjorde i latex. ;)
  • milla1981

baby olja funkar utmärkt o skadar inte heller

• Swing

Liquid Silk, Astroglide och Pjur woman är några av våra favoriter. Klick använde vi i många år för länge sedan och det torkade och blev grynigt och läskigt. Usch! Reser ni så kolla i butiker utomlands - priserna är lägre och utbudet mycket större än här hemma.

• Anonym

rekommenderar Liquid Silk stenhårt!! det är det enda som jag tycker funkar utan att torka ut för fort eller blir för kladdigt. dessutom ett av de få jag testat som inte svider.

Svar på tråden Tips på bra glidmedel