• nanaa

sjukrådgivning för katter

för människor finns det ju 1177 i uppsala att ringa till om man vill ha rådgivning men om man vill ha de för djur? tex katter, vart kan man ringa ??

Even when I'm a mess I still put on my vest with an S on my chest, ooh yes I'm a Superwoman!
  • Svar på tråden sjukrådgivning för katter
  • Majsan70

Agria tex. Eller så ringer man ett av de månmga djursjukhusen som finns för att få råd. Själv ringer jag alltid till Agria när det är jourtid.

• nanaa
    Svar på #1
    ringde till alla smådjurskliniker i min stad men ingen har öppet eller jourtid men då ska jag ringa agria, man kan väl ringa även om man inte har nån försäkring där?
    Even when I'm a mess I still put on my vest with an S on my chest, ooh yes I'm a Superwoman!
  • Majsan70
    nanaa skrev 2008-03-30 13:49:16 följande:
    Svar på #1ringde till alla smådjurskliniker i min stad men ingen har öppet eller jourtid men då ska jag ringa agria, man kan väl ringa även om man inte har nån försäkring där?
    Det utgår jag ifrån eftersom du får betala en liten summa för samtalet. De har aldrig frågat mig om mitt försäkringsnummer när jag har ringt.
  • LyNxQ

Vet ni om att det även finns jourhavande veterinär (och präst och barnmorska mfl) om man ringer 112??
    Jag trodde att man bara ringer 112 när man vill ha ambulans, brandkår eller polis, men tydligen inte.. det stod med i telefonkatalogen..

• Majsan70

Japp, det vet jag, men då utgår jag från att det skall vara rejält akkut som med det mesta när man ringer SOS. Alltså ringer jag alltid till Agria jourtid o min veterinärklinik övrig tid.
    I en storstad behövs det sällan ringas efter veterinär på det viset helller eftersom vi har djursjukhus i parti o minut.

• LyNxQ

Ja det känns onödigt att blockera "viktiga samtal".. Jag hade nog ringt en 'vanlig veterinär' och frågat om jag undrade något..
    Eller kollat här på nätet...

• nanaa
    Svar på #3
    vad har dom för telefonnr? jag hittade inte på deras sida
  • nanaa
    Svar på #8
    hon äter inget, väldigt mager.. är så rädd att hon inte vågar gå å äta eller på toa.. hon bajsar och kissar där hon gömmer sig, hon lämnades från sin mamma yngre än 12veckor hon var väldigt ensam i början..

ringde ultuna och dom tyckte att antingen så börjar vi om från början med kattlåda osv men vi vet att hon har blivit psykiskt sjuk så de kommer int hjälpa hon har tillgång till kattlåda hela tiden.. hon var ju rumsren frän bröjan.. eller så låter vi henne somna in.. vilket vi tror är de bästa för henne, även om vi skulle omplacera henne skulle de inte bli bättre hon är så skadad psykiskt
Svar på tråden sjukrådgivning för katter